⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Nietypowa historia Polaka. Przeskok z simracingu do F4

Nietypowa historia Polaka. Przeskok z simracingu do F4

  • Formuła 1
  • Formuła 4
  • Polacy w Formule
  • Serie juniorskie z Polakami
19 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 5 minut

Adrian Drozdek

Nietypowa historia Polaka. Przeskok z simracingu do F4

Zdecydowana większość zawodników trafia do wyścigów samochodowych bezpośrednio z kartingowego zaplecza. Czasy jednak się zmieniają i pojawiają się pojedyncze przypadki świadczące o tym, że to niejedyna droga. Doskonale pokazuje to historia Polaka, Cezarego Bienia.

Cezary Bień w bolidzie F4. Jak zaczęła się jego droga?

Zaczęło się niewinnie – w 2022 roku, podczas przeglądania filmów na YouTube, Cezary Bień natrafił na klip, przedstawiający driftowanie na symulatorze. Wtedy przepadł. Jeszcze tego samego roku w prezencie świątecznym dostał od rodziców kierownicę, rozpoczynając swoją przygodę właśnie od driftu na ekranie. Systematycznie rozbudowywał też i ulepszał swoje simowe stanowisko. Przełomowe dla nastolatka okazało się Grand Prix Hiszpanii 2023. Po tym wyścigu F1 uznał, że zamiast wprowadzać samochód w kontrolowany poślizg, zacznie ćwiczyć precyzyjne pokonywanie zakrętów bolidami na wirtualnych torach.

Kiedy wirtualny świat nie wystarczył, przejście do prawdziwej rywalizacji okazało się skomplikowane. Jako nastolatek, wsiadając do gokarta, musiał stawać do walki z bardziej doświadczonymi zawodnikami. Warto nadmienić, że spora część swoją wyścigową karierę rozpoczęli w wieku 3-4 lat. Nieszablonowe podejście do tematu pozwoliło jednak Cezaremu wykonać zupełnie inny krok. Zebrał swoje wyniki ze startów w kartingu oraz dane dotyczące przejazdów na domowym symulatorze. Potem rozesłał je do wybranych przez siebie europejskich zespołów, rywalizujących na szczeblu Formuły 4.

Wiele z nich udzieliło mu odpowiedzi. Część zespołów była zaskoczona, część – pod wrażeniem jego tempa i podejścia do rywalizacji. Ostatecznie, wybierając pomiędzy dostępnymi opcjami, Cezary dołączył do programu treningowego, jaki zaoferował mu zespół Maffi Racing. W barwach tej ekipy we Włoskiej Formule 4 startuje w tym sezonie również Kornelia Olkucka.

Intensywny program treningowy

W dniach 15-17 stycznia Cezary Bień spędził wraz z zespołem intensywne trzy dni w siedzibie Formula Medicine. Następnie – pod koniec kwietnia – odbył już pierwsze testy za kierownicą bolidu Formuły 4 drugiej generacji. Jako obiekt treningowy posłużyły dwa włoskie tory wyścigowe. Pierwszym z nich była Cremona, goszcząca m.in. zawody motocyklowe World Superbike, drugim – Circuito Tazio Nuvolari, czyli drugi najdłuższy tor we Włoszech, nazwany na cześć najlepszego przedwojennego włoskiego kierowcy wyścigowego.

Przed debiutującym kierowcą szereg regularnych treningów fizycznych i mentalnych oraz kolejne testy za kierownicą bolidu Formuły 4. Maszynę przygotuje Maffi Racing. Cel jest prosty – jak najlepiej przygotować się do startów od przyszłego roku w jednej z serii wyścigowych na terenie Europy i udowodnić, że karting nie jest jedyną drogą do spełnienia marzeń o byciu profesjonalnym kierowcą wyścigowym.

Cezary Bień każdego dnia chce być lepszym niż wczoraj

– Bardzo się cieszę, że zespół Maffi Racing docenił moje simracingowe osiągnięcia i włączył mnie do swojego programu treningowego. To wspaniałe mieć wsparcie zespołu, który pomoże mi jak najlepiej wejść w świat Formuły 4. Mój cel każdego dnia jest niezmienny: być lepszym niż wczoraj. Uczyć się, poprawiać, szukać nowych rozwiązań. Dlatego codziennie trenuję, dodatkowo analizując układy torów i dostępne onboardy oraz szukając najdrobniejszych różnic, które pozwolą mi – bazując na doświadczeniu innych – jak najwięcej nauczyć się przed debiutem w serii wyścigowej – podkreślił Cezary Bień.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Cezary Bień
  • F4
  • Maffi Racing

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Nietypowa historia Polaka. Przeskok z simracingu do F4

Nietypowa historia Polaka. Przeskok z simracingu do F4

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
19 maja 2025

Zdecydowana większość zawodników trafia do wyścigów samochodowych bezpośrednio z kartingowego zaplecza. Czasy jednak się zmieniają i pojawiają się pojedyncze przypadki świadczące o tym, że to niejedyna droga. Doskonale pokazuje to historia Polaka, Cezarego Bienia.

Sabaj chce odczarować Austrię. Przed nią lubiany Salzburgring

Sport żużlowy. Sabaj chce odczarować Austrię. Przed nią lubiany Salzburgring

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
19 maja 2025

Za polską zawodniczką druga runda F4 CEZ Championship na torze Red Bull Ring. W miniony weekend, 16-18 maja, Michalina Sabaj ponownie rywalizowała na torze Formuły 1. Niestety motorsport pokazał swoje dość brutalne oblicze.

Droga do mistrzostwa Macieja Gładysza w Eurocup-3 SWC

Sport motorowy - Droga do mistrzostwa Macieja Gładysza w Eurocup-3 SWC

Jakub Mikołajczak

  • Formuły regionalne
17 maja 2025

Maciej Gładysz, 17-letni kierowca z Tarnowa, świetnie rozpoczął nowy sezon, zdobywając zimą mistrzostwo Eurocup-3 Spanish Winter Championship. Przypomnijmy sobie drogę do tego sukcesu.

GP Makau z Pucharem Świata F4? FIA zdecydowała

Sport motorowy. GP Makau z Pucharem Świata F4? FIA zdecydowała

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 4
9 maja 2025

FIA oficjalnie ogłosiła, że tegoroczna edycja GP Makau obejmować będzie także Puchar Świata Formuły 4. Powrócą też Puchary Świata FR i GT. Federacja zatwierdziła to przez głosowanie elektroniczne.

Wrocławianin w bolidzie F4. Z kartingu halowego na Red Bull Ring

Wrocławianin w bolidzie F4. Z kartingu halowego na Red Bull Ring

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
7 maja 2025

Alex Martin Kalinowski nieco ponad rok temu nie pomyślałby, że zrealizuje kilka swoich marzeń. Tymczasem niepozorny powrót do kartingu halowego wzbudził duży apetyt na motorsportowe wyzwania, który zaprowadził go na tor Formuły 1 i do testów F4.

Polka zadebiutowała we Włoskiej Formule 4

Sport motorowy: Polka zadebiutowała we Włoskiej Formule 4

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
7 maja 2025

Kornelia Olkucka sprawdziła się w nowej dla siebie edycji F4. Pierwszy krok bywa najtrudniejszy. Zawodniczka Maffi Racing po roku startów w serii F4 CEZ i zimowym angażu w Formula Winter Series, rozpoczęła w miniony weekend zmagania we Włoskiej Formule 4.

Polak po debiucie w Brytyjskiej F4: Zupełnie nowe doświadczenie

Polak po debiucie w Brytyjskiej F4: Zupełnie nowe doświadczenie

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
6 maja 2025

Piotr Orzechowski wziął udział w rundzie Brytyjskiej Formuły 4 na torze Silverstone. Dla polskiego kierowcy był to debiut w nowej serii, w trakcie którego celem było zebranie doświadczenia i zebranie jak największej ilości danych, co w przyszłości przyczyni się do poczynienia dalszego progresu.

Hiszpańska F4: Polak w czołówce w Los Arcos

Hiszpańska F4: Polak w czołówce w Los Arcos

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
6 maja 2025

Protegowany Akademii Motorsportu Orlen wygrał swój trzeci wyścig podczas drugiej rundy Hiszpańskiej Formuły 4 na torze Navarra, rozgrywanej 2-4 maja. Oprócz zwycięstwa Jan Przyrowski wywalczył podium w 2. wyścigu (3. miejsce) i piątą lokatę w finałowych zmaganiach.

Hiszpańska F4: Przyrowski liderem po 2 wyścigach w Navarrze

Hiszpańska F4: Przyrowski liderem po 2 wyścigach w Navarrze

Daniel Bonna

  • Formuła 1
4 maja 2025

Jan Przyrowski na razie ma świetny weekend na torze Circuito de Navarra. Wczoraj wygrał pierwszy wyścig. Dzisiaj przekroczył linię mety na 3. pozycji, ale pozostał liderem mistrzostw.

Guinchard o polskości, przygodzie z Mercedesem i GB4 | WYWIAD

Guinchard o polskości, przygodzie z Mercedesem i GB4 | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 maja 2025

Wielu fanów motorsportu mile zaskoczył fakt, że w Wielkiej Brytanii objawieniem otwarcia sezonu 2025 stał się występujący z polską flagą Daniel Guinchard. Po dwóch rundach 18-latek jest liderem mocno obsadzonej GB4 Championship. Kierowca Hillspeed udzielił mi wywiadu, w którym dał się lepiej poznać i zachęcił do kibicowania.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren146
2.Lando NorrisMcLaren133
3.Max VerstappenRed Bull124
4.George RussellMercedes99
5.Charles LeclercFerrari61
6.Lewis HamiltonFerrari53
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams40
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Carlos SainzWilliams11
12.Yuki TsunodaRed Bull10
13.Pierre GaslyAlpine7
14.Isack HadjarVisa Cash App RB7
15.Nico HulkenbergStake F1 Team6
16.Oliver BearmanHaas6
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione