⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

  • Formuła 1
14 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Wiktoria Żupińska

Russell bez nowego kontraktu, bo Mercedes ma pilniejsze sprawy

George Russell nie martwi się brakiem nowego kontraktu. Mercedes ma teraz ważniejsze rzeczy do załatwienia. Rozumie zainteresowanie Maxem Verstappenem.

Russell przyszłym mistrzem świata?

George Russell jest kierowcą Mercedesa od 2022 roku. Był też juniorem tej ekipy i spędził w Williamsie trzy lata po rozpoczęciu kariery w F1. Brytyjczyk zaliczył bardzo solidny początek sezonu. W ciągu pierwszych sześciu rund rund trzykrotnie stanął na podium w Australii, Chinach i Miami i uplasował się w pierwszej piątce.

George Russell has told #Mercedes to 'think quick' as he raised concern there are fundamental issues with their car.

Read more: https://t.co/0Gvt1znKyt#F1 pic.twitter.com/jLI5ys4Uwh

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 20, 2025

Forma Mercedesa jednak spadła od Grand Prix Emilii-Romanii i sukcesu nie udało się powtórzyć. Po części wynika to z problemów z osiągami w wyższych temperaturach, z czym ekipa zmaga się od początku ery bolidów z efektem przypowierzchniowym. Na Imoli zespół wprowadził też nowe tylne zawieszenie, które nie sprawdziło się w wyścigu. Po przestudiowaniu w Brackley, postanowili je przywieźć z powrotem do Kanady, bo twierdzą, że lepiej zrozumieli część.

George Russell w swojej karierze w F1 wygrał jak dotąd 3 Grand Prix, osiągnął 5 pole position i stanął na podium łącznie 19 razy. Dołączył do Mercedesa po zmianie regulacji w 2022, która zakończyła wieloletnią dominację ekipy. W zeszłym roku pokonał siedmiokrotnego mistrza świata w liczbie zdobytych punktów i w kwalifikacjach aż dziewiętnastokrotnie.

George Russell nie stresuje się

Pomimo osiągnięć i niewątpliwego potencjału na zostanie mistrzem świata, George Russell nie podpisał jeszcze nowego kontraktu z Mercedesem. W wywiadzie dla Motorsport-Total przyznał, że jego priorytetem jest pozostanie w zespole.

Mercedes uważany jest przez wielu za faworytów na nadchodzący cykl regulacji w 2026. Głównym powodem jest ogromny wpływ jednostki napędowej na potencjalną konkurencyjność bolidu. Ekipa z Brackley już raz odniosła niesamowity sukces po zmianie przepisów w 2014, gdzie również silnik hybrydowy odegrał nieocenioną rolę.

🗣️ "I'm excited to see how he progresses throughout the season."

George Russell has nothing but praise for his rookie team-mate, Kimi Antonelli: pic.twitter.com/CVocaqjy7Z

— The Race (@wearetherace) April 17, 2025

Andrea Kimi Antonelli postrzegany jest jako przyszłość zespołu. Ma zaledwie 18-lat, a Toto Wolff widzi w nim niezaprzeczalny potencjał. Zaryzykował, przyspieszając jego karierę w F1 i wybrał go zamiast bardziej doświadczonego Carlosa Sainza.

Mercedes ma ważniejsze sprawy

W zeszłym roku Toto Wolff nie ukrywał swojego zainteresowania Maxem Verstappenem. Holender ma kontrakt z Red Bullem do końca 2028 i jak na razie zdecydowanie ucina wszelkie spekulacje odnośnie swojej przyszłości, deklarując, że zostanie z zespołem w przyszłym roku.

Mercedes jak dotąd nie odnowił kontraktu z Georgem Russellem ani z Kimim Antonellim. Kontrakt obojga kończy się pod koniec 2025. Jednak w razie potencjalnego przejścia Verstappena, to Russell byłby zagrożony utratą miejsca.

Toto Wolff on George Russell's Mercedes contract status:https://t.co/JbjqGUkMYH pic.twitter.com/X0BjbJfEAx

— PlanetF1 (@Planet_F1) May 23, 2025

– Szczerze mówiąc, nie prowadzimy żadnych poważnych rozmów, ponieważ w tej chwili mamy ważniejsze sprawy na głowie, a mianowicie uczynienie naszego samochodu szybszym. Wiem, że w przyszłym roku będę w Formule 1. Moim zamiarem i celem jest pozostanie w Mercedesie i myślę, że to jest również zamiar Toto . Szczerze mówiąc, nie ma żadnego powodu, dla którego którekolwiek z nas miałoby się odchodzić od tego – wyjaśnił Russell podczas dziennikarzom w Kanadzie.

Zainteresowanie Verstappenem jest zrozumiałe

Toto Wolff wyjaśnił na początku sezonu, że zamierza zająć się kwestią kontraktów podczas przerwy letniej. Ostatnio zmniejszył swoje zainteresowanie Verstappenem, mówiąc, że jest zadowolony z wyników swoich kierowców.

George Russell przyznał w Montrealu, że zainteresowanie Maxem Verstappenem jest naturalne. Rozumie, że każdy chciałby podpisać kontrakt z mistrzem świata.

Toto Wolff is no longer focused on Max Verstappen now that his 2025 driver line-up is confirmed!#F1 pic.twitter.com/d2tec8M1gK

— Motorsport.com (@Motorsport) October 4, 2024

– To jest zrozumiałe, tacy jak Max zawsze byli na w centrum zainteresowania, bo dlaczego mieliby nie być brani pod uwagę? Jest jednym z najlepszych w historii i rozumiem to. Ale wtedy to od ciebie zależy, czy udowodnisz swoją wartość. I czuję, że robiłem to wielokrotnie w ciągu siedmiu lat w F1 i przez całą moją karierę. Więc nie mam żadnych obaw – odpowiedział Brytyjczyk.

George Russell wie, że jego przyszłość w zespole zależy od decyzji Maxa Verstappena. Pomimo tego, gdyby stracił miejsce w Mercedesie, nie miałby problemu z brakiem zainteresowania. Piastri i Norris mają wieloletnie kontrakty z McLarenem, a Leclerc jest oddany Ferrari. Gdyby do tego doszło, byłby więc w komfortowej pozycji do negocjowania dobrego kontraktu.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F1
  • F1 2025
  • George Russell
  • GP Kanady
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Treningi GP Włoch: Mocny piątek Ferrari i Sainza | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 września 2025

Rozpoczął się weekend o GP Włoch 2025. Piątkowe treningi na Monzy pokazały, że po raz kolejny nie można lekceważyć Ferrari w Lombardii. Z dobrej strony pokazali się obaj kierowcy Scuderii, ale również Carlos Sainz.

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Kwalifikacje GP Holandii: Norris nie najszybszy | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
30 sierpnia 2025

Lando Norris zdominował czasowo wszystkie sesje treningowe poprzedzające GP Holandii. Wydawało się, że w kwalifikacjach Brytyjczyk z McLarena również będzie najszybszy, ale do pole position stracił 0,012 sekundy. Je zdobył Oscar Piastri.

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Alex, nic nie szkodzi spróbować

Igor Długosz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Poza walką Willa Powera i Davida Malukasa o fotel w Penske, tegoroczny "sezon ogórkowy" IndyCar nie jest zbyt ciekawy. Odejście mistrza może jednak wywrócić wszystko do góry nogami. Alex Palou jest łączony z ekipą Red Bulla w Formule 1. Pytanie tylko, czy ten transfer ma sens?

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Treningi GP Holandii: piątek dla Lando Norrisa | Podsumowanie

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
29 sierpnia 2025

Piątkowe treningi poprzedzające GP Holandii na torze Zandvoort należały do Lando Norrisa. Brytyjczyk ukończył obie sesje przed Oscarem Piastrim i wyraźnie wyżej od Maxa Verstappena. Nadspodziewanie dobrze wypadli też kierowcy Astona Martina. Mimo prognoz nad torem przy Morzu Północnym nie padał dziś ulewny deszcz.

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Wypadki, które zainspirowały twórców filmu F1

Igor Długosz

  • Formuła 1
22 sierpnia 2025

Film F1 zawierał mnóstwo nierealistycznych elementów, które przeszkadzały fanom motorsportu - pomieszany kalendarz wyścigów, budowanie samochodu pod "walkę", czy też naginanie przepisów do granic absurdu. Coś, do czego nie można się jednak przyczepić to wypadki, gdyż większość z nich była rzetelnie inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. Uwaga, ten artykuł jest pełen spoilerów.

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Program Juniorów Red Bulla: Marko pewny swego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
21 sierpnia 2025

Helmut Marko nie chowa głowy w piasek, jeśli chodzi o surową politykę Programu Juniorów Red Bulla. Przekonuje, że większość tych, którzy nie odnieśli sukcesu w Formule 1, nadal korzysta z tego doświadczenia i kontynuuje karierę w czołowych sportach motorowych.

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Montoya: Nie powinien lekceważyć Hamiltona

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
15 sierpnia 2025

Na półmetku sezonu Lewis Hamilton wypada w Ferrari wyraźnie gorzej od Charlesa Leclerca. Juan Pablo Montoya uważa jednak, że Brytyjczyk może się jeszcze odbudować, a Monakijczyk musi na niego uważać.

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

GP Monako 1992: Starcie gigantów i płaskowyż Andrei Mody

Igor Długosz

  • Formuła 1
8 sierpnia 2025

Choć wciąż utrzymuje status najważniejszej rundy w kalendarzu, Grand Prix Monako nie jest znane z ekscytujących wyścigów. Stąd wielowątkowa edycja 1992 przeszła do historii. Na czele stawki ujrzeliśmy legendarny pojedynek dwóch mistrzów - Nigela Mansella i Ayrtona Senny. Tymczasem w dolnej części tabeli doszło do istnego cudu, związanego z najgorszym zespołem w historii Formuły 1. Oto pełna historia 50. edycji Grand Prix Monako.

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Liuzzi: Trzy problemy go spowalniają

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
7 sierpnia 2025

Za nami już połowa sezonu 2025, a Lewis Hamilton wciąż nie dowozi pożądanych przez Ferrari wyników w swoim debiutanckim sezonie w Maranello. O potencjalnych przyczynach tego stanu rzeczy opowiedział dla "La Gazzetta dello Sport" Vitantonio Liuzzi, były kierowca Formuły 1.

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

GP Węgier: Święto McLarena na Hungaroringu

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
3 sierpnia 2025

GP Węgier dostarczyło nam emocjonującą walkę o zwycięstwo w wykonaniu kierowców McLarena. Ostatecznie górą, dzięki strategii jednego pit stopu, był Lando Norris. Oscar Piastri naciskał go do samego końca. Za nimi z ostrej walki o najniższy stopień podium z Charlesem Leclerkiem wyszedł George Russell.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione