⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

  • Formuła 1
6 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Wiktoria Żupińska

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Aston Martin musi eksperymentować

Aston Martin zaliczył kolejny trudny weekend w F1. Nie zdobył żadnych punktów w niedzielnym Grand Prix i okazał się wolniejszy od Stake. Mogą cieszyć się jedynie z tych czterech, które Stroll otrzymał za piąte miejsce w sprincie, ale ponownie stało się to dzięki korzystnemu splotowi wydarzeń, a nie rzeczywistemu tempu. Zespół mógł zająć też dobrą pozycję w sobotnim wyścigu z Alonso, gdyby nie zła strategia i wypadek spowodowany przez Lawsona.

"We need to continue to analyse where we can improve and work hard to be more competitive in Imola."

Debrief the #MiamiGP with Andy Cowell and the team.

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 5, 2025

Ekipa z Silverstone przygotowuje się do zmiany regulacji na przyszły rok. Adrian Newey, który rozpoczął pracę na początku marca, pracuje wyłącznie nad AMR26. Większość wysiłków została skierowana na 2026, bo Aston Martin chce wykorzystać okazję i przesunąć się na przód stawki. Jednak zespół planuje przywieźć ulepszenia, aby choć trochę poprawić sytuację w tym sezonie. Całkowite porzucenie projektu mogłoby być zbyt demoralizujące.

– Wyniki odzwierciedlają osiągi bolidu i nie jesteśmy z tego powodu zadowoleni. Analizujemy informacje, jakie mamy o kierowcach i dane, próbując zrozumieć. To nasza ogólna ewaluacja na moment dzisiejszy. To jest bardzo reprezentatywny tor. Na tę chwilę nie mamy konkretnego obszaru, gdzie tracimy czas. Jest mnóstwo problemów do rozwiązania – stwierdził szef zespołu.

Aston Martin będzie testował

Wszystkie ulepszenia wprowadzone w przeciągu ostatnich dwóch lat okazały się nieskuteczne. Poprawki za każdym razem wyłącznie pogorszyły osiągi bolidów i uczyniły je trudniejszymi w prowadzeniu. Ich najlepszy wynik w kwalifikacjach do GP Miami w tym roku był gorszy aż o 0,4s niż najlepszy czas w 2023. Okrążenie wykręcone przez Fernando Alonso w tym roku w Q1 to 1:27.604. Dwa lata temu w Q3 pojechał 1:27.202.

Qualifying comes to an end in Miami.#MiamiGP pic.twitter.com/exMVtRhVMJ

— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 3, 2025

Andy Cowell wyjaśnił Motorsport España, że zespół przywiezie ulepszenia do AMR25 na Imolę, a także do Monako i Barcelony. Nie wszystkie części jednak zostaną na stałe, bo niektóre będą testować technologie planowane na przyszły rok. Aston Martin chce rozwiązać problemy z korelacją danych widzianych w tunelu aerodynamicznym a rzeczywistością na torze. Pozwoli to rozwiać wszelkie wątpliwości.

– Ale to kolejne wydarzenie [Grand Prix Miami – przyp. red.], dzięki któremu możemy zebrać informacje dla naszych narzędzi symulacyjnych. Są technologie, o których myśleliśmy, aby je wykorzystać w 2026, które będą testowane w bolidzie na 2025. To jedyny sposób, aby potwierdzić, co będzie dobre w przyszłości – jeśli działa w wyścigu, wtedy naprawdę działa – kontynuował Andy Cowell.

Królik doświadczalny

Szef zespołu, który dołączył do Astona Martina w roli CEO grupy w październiku 2024, przejął obowiązki Mike’a Kracka na początku tego roku. W Miami zapowiedział, że ekipa ma jeszcze szansę skończyć z przyzwoitym wynikiem pod koniec sezonu.

🚨RACE PACE IN MIAMI 2025 RACE

1 – McLaren: 1:31.069
2 – Red Bull: 1:31.625 (+0.555s)
3 – Mercedes: 1:31.737 (+0.667s)
4 – Williams: 1:31.823 (+0.753s)
5 – Ferrari: 1:31.990 (+0.920s)
6 – Racing Bulls: 1:32.149 (+1.079s)
7 – Haas: 1:32.258 (+1.188s)
8 – Kick Sauber: 1:32.541… pic.twitter.com/slGhvV1zUS

— Holiness (@F1BigData) May 4, 2025

W celu potwierdzenia korelacji nowego sprzętu, stajnia z Silverstone wkrótce wprowadzi ulepszenia do AMR25. Zdaniem Cowella, tegoroczny bolid posłuży im do testowania, a także opanowania własnych zasobów i rozwiązań technologicznych do perfekcji. Twierdzi, że zespół nadal ma dość mało doświadczenia w pracy razem i dopiero przyzwyczaja się do narzędzi oraz mechanizmów, które duże zespołu wykorzystują od dekad.

Kolejne miesiące pokażą, czy Aston Martin może być pewny swojego postępu, jeśli chodzi o przyszłoroczne regulacje. Nowe rozwiązania i technologie będzie można zobaczyć w drugiej połowie sezonu.

Aston Martin confirma que llevará actualizaciones a Imola, Mónaco y España.

➡️ Andy Cowell lo ha confirmado, aunque algunas piezas estarán relacionadas con la directiva técnica de Barcelona.#F1 #AstonMartin https://t.co/vOk0KGME0X

— SoyMotor.com (@SoyMotor) May 6, 2025

– Mam nadzieję, że uda nam się trochę dokręcić śruby. Możesz dać znać Fredowi [Vasseurowi – przyp. red.] – przekornie odparł Cowell na konferencji prasowej.

Ta zaczepka w stronę Ferrari to odpowiedź na sugestie dziennikarzy, że zespół nie zamierza wprowadzać żadnych ulepszeń do AMR25. Pokazuje ambicje Astona Martina. Zespół chce wspiąć się w górę tabeli, nawet jeśli nie w tym roku, to przygotowuje fundamenty na sukces w 2026.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andy Cowell
  • Aston Martin F1
  • F1
  • F1 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Alex Albon: Nigdy nie miałem go w zasięgu wzroku tak długo

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
6 maja 2025

Alex Albon był bardzo zadowolony z tempa Williamsa podczas GP Miami. Przyznał, że nawet, gdy jeździł dla Red Bull Racing, to nie miał Maxa Verstappena tak blisko przed sobą.

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Red Bull potrafi wymyślać. McLaren krytykuje rywali w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oscar Piastri wygrał trzeci wyścig z rzędu. Jednak McLaren twierdzi, że Red Bull wcale nie jest bez szans. Lando Norris zarzucił Maxowi Verstappenowi złą jazdę.

Jochen Mass nie żyje. Był kierowcą F1 i triumfatorem 24h Le Mans

Jochen Mass nie żyje. Był kierowcą F1 i triumfatorem 24h Le Mans

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
5 maja 2025

W wyniku powikłań po przebytym udarze mózgu w wieku 78 lat zmarł Jochen Mass. Niemiecki kierowca w swojej karierze przejechał w Formule 1 ponad 100 wyścigów, a także wygrał wyścig 24h Le Mans.

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Miami: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
5 maja 2025

Oscar Piastri wygrał po raz trzeci z rzędu. Red Bull zaliczył kolejną wpadkę. Ferrari okazało się gorsze od Williamsa. Kto wykorzystał swoją okazję w Miami, a kto wolałby zapomnieć o tym weekendzie? Oto nasz werdykt.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione