⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

  • Formuła 1
2 maja 2025 Ten artykuł przeczytasz w 9 minut

Adrian Drozdek

Kwalifikacje do sprintu w Miami: Antonelli ograł faworytów

Kwalifikacje przyniosły nam świetne widowisko i zaciętą walkę o pole position do sprintu przed GP Miami. Andrea Kimi Antonelli z Mercedesa minimalnie pokonał kierowców McLarena, Oscara Piastriego i Lando Norrisa. Takiego scenariusza nikt się nie spodziewał.

Andrea Kimi Antonelli wytrzymał wojnę nerwów

Jako że każdy segment kwalifikacji do sprintu jest nieco krótszy w porównaniu do czasu trwania tradycyjnych Q1, Q2 i Q3, było więcej szachów. Niektórzy chcieli wyczekać na najlepsze warunki i zacząć okrążenia maksymalnie późno, a niektórzy decydowali się wykorzystać pusty tor. Ostatecznie to ta pierwsza droga okazała się lepsza, ale też wymagała odpowiedniego odnalezienia się w tłoku na torze. Ostatecznie to nie Oscar Piastri, Lando Norris, Max Verstappen czy George Russell, a Andrea Kimi Antonelli wykręcił najlepszy czas.

YESSS KIMI, WHAT A LAP!!! 👏👏 SPRINT POLE IN MIAMI 🙌 pic.twitter.com/knDg8kppnm

— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 2, 2025

Włoch był o 45 tysięcznych sekundy lepszy od obecnego lidera „generalki” i równo 0,1 s przed Norrisem. Z nieco większą stratą, bo 0,255 sekundy zameldował się lider Czerwonych Byków. Piąty był George Russell z Mercedesa. W tych dwóch przypadkach można mówić o przestrzeleniu ze strategią na SQ3. Obaj kierowcy nie chcieli czekać zbyt długo i szybko wyjechali na swoje próby, aby mieć czysty tor. To wydawało się działać, bo wykręcili najlepsze czasy weekendu jeden po drugim. Każdy popełnił jednak pewne błędy. O ile Verstappen został na torze na drugie pomiarowe kółko, tak Russell musiał zjechać do alei serwisowej. Najprawdopodobniej, gdyby postąpili jak ich konkurenci, uzyskaliby lepsze czasy. Jednakże, czy przyniosłyby im pole position. Raczej niekoniecznie.

Andrea Kimi Antonelli wykonał dużo pracy i gdy tylko po raz pierwszy pokonał zespołowego kolegę, został najmłodszym zdobywcą pole position w F1. Oczywiście to nie liczy się jeszcze do statystyk, ponieważ Włoch musiałby to powtórzyć w tradycyjnej czasówce do głównego Grand Prix. Mimo wszystko jutro 18-latek ruszy z pierwszego pola. Najmłodszym, który dokonał tej sztuki, był 21-letni Vettel podczas GP Włoch 2008.

Czerwoni nadal mają nad czym pracować

Tym razem Ferrari ponownie musiało głównie przyglądać się walce bezpośredniej konkurencji. Chociaż Charles Leclerc stracił tylko 0,017 s do George’a Russella, to siódmy Lewis Hamilton miał nieco większą stratę. Na plus fakt, że tym razem obu zawodników stajni z Maranello nie dzieliło 0,3 s jak podczas ostatnich rund. Model SF-25 wciąż czeka na poważne poprawki, które być może poprawią sytuację i pozwolą walczyć z McLarenem, Mercedesem i Red Bullem prowadzonym przez Maxa Verstappena. Na ten moment, kiedy Antonelli poprawił się w czasówkach, trudniej będzie innym wmieszać się do walki.

Albon, Hadjar i Alonso łowcami okazji

O ile obecność w finałowym segmencie Alexandra Albona i Isacka Hadjara nie wzbudza dużego zaskoczenia, tak już w przypadku Fernando Alonso jak najbardziej. Taj i Francuz ponownie wykorzystali dobrą formę samochodów Williamsa i Racing Bulls. Chociaż ten ostatni przeżył istny rollercoaster przez problemy w SQ1 i następnie wyjście z zagrożenia rzutem na taśmę. Za to 2-krotny MŚ wzniósł Astona Martina AMR25 na wyżyny i wykorzystał nadarzające okazje. Już jutro „Nando” stanie przed szansą walki o pierwsze w tym sezonie punkty.

Sporo rozczarowań

Już po SQ1 odpadli: Stroll, Doohan, Tsunoda, Bortoleto i Bearman. W ich przypadku widać było frustrację, ponieważ część popełniła błąd, nie zdążyła zacząć ostatniej próby lub trafiła na ogromy tłok na torze. Największą frustrację wyraził Jack Doohan z Alpine, który czuł, że drugi segment czasówki był w jego zasięgu. Trudno dziwić się Australijczykowi, który walczy o to, aby móc pozostać w F1 jak najdłużej. W przypadku Lance’a Strolla zawinił tłok przez całe okrążenie i poniekąd nie zjechanie z linii wyścigowej przez Maxa Verstappena. Natomiast Yuki Tsunoda wypadł z toru przed rozpoczęciem ostatniego kółka i nie był w stanie odpowiednio przygotować opon, aby móc zmaksymalizować potencjał. W przypadku Bortoleto i Bearmana mowa o utraconej szansie, biorąc pod uwagę waleczność Hulkenberga i Ocona. Niemiec i Francuz byli nawet blisko niespodzianki, czyli znalezienia się w SQ3, ponieważ zajęli 11. i 12. miejsce.

Flying laps galore as we reach the final moments of SQ2 👊

And Gasly touches the barrier on his lap!#F1 #F1Sprint #MiamiGP pic.twitter.com/8GHcumF6sr

— Formula 1 (@F1) May 2, 2025

Spory zawód przeżyli Gasly i Lawson. Obaj czuli, że nie wykorzystali w pełni potencjału swoich konstrukcji. Okrążenie Francuza było popsute przez uderzenie w ścianę w sektorze nr 3. Za to Nowozelandczyk narzekał na odczucia ze swojego kokpitu. Jeszcze gorzej było z Carlosem Sainzem, który wydawało się, że przywykł do samochodu Williamsa. Błąd Hiszpana, zblokowane koła i utrata szansy na niezłe okrążenie. Były kierowca Ferrari przegrał kolejny pojedynek z Alexandrem Albonem, który z pewnym zapasem wszedł do trzeciej części czasówki.

Co przed nami?

Już jutro, 3 maja, o godz. 18:00 czasu polskiego wystartuje sprint. Następnie na 22:00 zaplanowano kwalifikacje do GP Miami. Mimo triumfu Antonellego z Mercedesa w piątkowej czasówce, faworytem obu sesji nadal wydaje się być McLaren, a już w szczególności aktualny lider MŚ, Oscar Piastri. Namieszać w tej walce spróbują Max Verstappen z Red Bulla, zdobywca PP do sprintu i George Russell z Mercedesa, ale i być może Charles Leclerc z Ferrari.

Szczegóły dotyczące transmisji z weekendu o GP Miami F1 2025 znajdziesz tutaj.

Wyniki kwalifikacji do sprintu przed GP Miami F1 2025

wyniki kwalifikacji do sprintu gp miami f1 2025
Fot. FIA

Zdjęcie główne: Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Andrea Kimi Antonelli
  • F1
  • F1 2025
  • GP Miami
  • Mercedes F1

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Nürburgring 1984: Wyścig Mistrzów wygrany przez zmiennika

Nürburgring 1984: Wyścig Mistrzów wygrany przez zmiennika

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
12 maja 2025

12 maja od lat jest jednym z ważniejszych dni w historii międzynarodowego motorsportu. To właśnie tego dnia miał miejsce słynny Wyścig Mistrzów Nürburgring 1984, w którym wzięło udział 9 z 14 ówczesnych mistrzów świata Formuły 1. Dziś przypomnimy to, z kilku względów, wyjątkowe wydarzenie.

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Red Bull jest pod wrażeniem. Yuki Tsunoda radzi sobie z presją

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
10 maja 2025

Yuki Tsunoda jak dotąd przyzwoicie spisuje się w Red Bullu. Zespół pochwalił kierowcę za radzenie sobie z presją. Kierowca nie boi się wyrażać własnego zdania.

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Były szef Alpine wprowadzi dwunasty zespół do F1?

Adrian Drozdek

  • Felietony
9 maja 2025

Otmar Szafnauer, były szef Alpine i Force India/Racing Point, przekonywał, że Formuła 1 potrzebuje kolejnego zespołu. Sam widziałby też siebie jako na czele nowego projektu.

Vettel wróci do Red Bulla?

Vettel wróci do Red Bulla?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
9 maja 2025

Sebastian Vettel wielokrotnie wiązany był z powrotem do Formuły 1. Niemiec często łączony był z powrotem do roli kierowcy, ale ostatnio coraz częściej widzi się go w innych rolach.

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Max Verstappen: Nie robi mi to różnicy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
8 maja 2025

Chociaż Max Verstappen rozpoczął GP Miami z pole position, to ukończył je poza podium. Po wyścigu w rozmowie z Viaplay szerzej powiedział, co myśli o swoim tempie.

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Limit budżetowy F1 zostanie wycofany?

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 maja 2025

Trudno w to uwierzyć, ale wkrótce możemy mieć zwrot w sprawie limitu budżetowego w F1. Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, cytowany przez "Associated Press", rzekomo widzi w nim tylko "problem".

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Ferrari popełniło fundamentalny błąd. Musi ratować sezon w F1

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
7 maja 2025

Ferrari nie osiąga spodziewanych rezultatów. Zdobyli tylko jedne podium w Grand Prix w 2025. Bolid ma fundamentalny błąd. Zespół chce wprowadzić odważne zmiany.

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Alpine nie zwalnia tempa. Argentyńczyk za Australijczyka

Ernest Mróz

  • Formuła 1
7 maja 2025

Stało się. Właściwie mówiło się o tym przed startem sezonu. Ostatecznie stało się to po 6 rundach - Franco Colapinto wraca do ścigania w F1. Alpine nie daje mu jednak gwarancji dokończenia sezonu.

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Trzęsienie w Alpine. Oliver Oakes zrezygnował

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Oliver Oakes złożył rezygnację. Nie będzie już szefem zespołu Alpine. Jego obowiązki przejmie Flavio Briatore.

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Aston Martin eksperymentuje w F1. Będzie testować na 2026

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
6 maja 2025

Aston Martin nie porzuca nadziei na poprawę sezonu. Niedługo wprowadzi ulepszenia. Zespół będzie testować technologie na przyszły rok.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren131
2.Lando NorrisMcLaren115
3.Max VerstappenRed Bull99
4.George RussellMercedes93
5.Charles LeclercFerrari53
6.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
7.Lewis HamiltonFerrari41
8.Alexander AlbonWilliams30
9.Esteban OconHaas14
10.Lance StrollAston Martin14
11.Yuki TsunodaRed Bull9
12.Pierre GaslyAlpine7
13.Carlos SainzWilliams7
14.Nico HulkenbergStake F1 Team6
15.Oliver BearmanHaas5
16.Isack HadjarVisa Cash App RB5
17.Fernando AlonsoAston Martin0
18.Liam LawsonVisa Cash App RB0
19.Jack DoohanAlpine0
20.Gabriel BortoletoStake F1 Team0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VeschoorMP Motorsport53
2.Pepe MartíCampos Racing41
3.Leonardo FornaroliInvicta Racing40
4.Alex DunneRodin Motorsport35
5.Luke BrowningHitech TGR33
6.Victor MartinsART Grand Prix28
7.Arvid LindbladCampos Racing24
8.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil20
9.Dino BenaovicHitech TGR12
10.Gabriele MiniPrema Racing12
11.Joshua DürksenAIX Racing11
12.Roman StanekInvicta Racing8
13.Oliver GoetheCampos Racing6
14.Sebastián MontoyaPrema Racing3
15.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing3
16.Kush MainiDAMS Lucas Oil1
17.Ritomo MiyataART Grand Prix0
18.Amaury CordeelRodin Motorsport0
19.Sami MeguetounifTrident0
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP140
2.Marc MarquezDucati Lenovo Team139
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team120
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team84
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team63
6.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team50
7.Johann ZarcoCASTROL Honda LCR43
8.AI OguraTrackhouse MotoGP Team37
9.Marco BezzecchiAprilia Racing36
10.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing33
11.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing32
12.Luca MariniHonda HRC Castrol32
13.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech328
14.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP25
15.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech324
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP19
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team17
18.Joan MirHonda HRC Castrol11
19.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team6
20.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
21.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
22.Lorenzo SalvadoriAprilia Racing1
23.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
24.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
25.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione