⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Jan Przyrowski po 2 zwycięstwach w Aragonii: Tempo było cały czas

Jan Przyrowski po 2 zwycięstwach w Aragonii: Tempo było cały czas

  • Formuła 1
  • Serie juniorskie z Polakami
31 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Drozdek

Jan Przyrowski po 2 zwycięstwach w Aragonii: Tempo było cały czas

W miniony weekend, 28-30 marca, Jan Przyrowski rywalizował na hiszpańskim torze MotorLand Aragon podczas pierwszej rundy Hiszpańskiej Formuły 4 w sezonie 2025. Protegowany Akademii Motorsportu Orlenu wygrał dwa z trzech wyścigów i został wiceliderem klasyfikacji generalnej.

Świetne tempo i tryb ataku

Jeszcze w trakcie sesji testowych i treningowych polski kierowca uplasował się w ścisłej czołówce. To potwierdzało świetną formę, którą widzieliśmy na przykładzie E4 Spanish Winter Championship. W tamtych mistrzostwach 16-latek z Rossoszycy wygrał najwięcej wyścigów spośród wszystkich zawodników. Po wicemistrzostwie, Jan Przyrowski kontynuował pracę nad tym, aby już na początku głównego sezonu w Hiszpańskiej Formule 4 walczyć o kolejne triumfy. Na to udało się zapracować i w dalszej części opowiemy, jak wyglądał miniony weekend na torze MotorLand Aragon.

Pierwsze kwalifikacje protegowany Akademii Motorsportu Orlen zakończył na 6. pozycji. W wyścigu nr 1 celem była walka o podium. Sam start był bardzo udany, ponieważ Przyrowski zyskał jedną pozycję i przymierzał się do kolejnego wyprzedzania. Wówczas wraz z 2 rywali jechali bardzo blisko siebie i Polak znalazł się pomiędzy dwoma bolidami. Nieco później doszło do uszkodzenia przedniego skrzydła, co wymusiło pit stop i pozbawiło 16-latka szans na powrót do punktowanej strefy.

Kapitalna niedziela

Po pechowej sobocie nadszedł czas na bardzo dobrą niedzielę. Już druga sesja kwalifikacyjna i 2. pole startowe pokazały, że Jan Przyrowski dysponuje świetnym tempem. Jednakże czasówka wyłoniła kolejność do wyścigu nr 3. Jednak po drodze były jeszcze nieco krótsze, 25-minutowe (+ 1 okrążenie) zawody, w których to nasz rodak startował z 9. pozycji. Pierwsze okrążenie było kapitalne, ponieważ już w trakcie przedostał się na 5. miejsce. Potem kontynuował progres, przedzierając się na 2. miejsce. Czasu starczyło jeszcze na wywieranie presji na liderze zawodów, ale ten zdołał się obronić. Kilka godzin po zawodach okazało się, że Jan Lammers otrzymał karę czasową za wielokrotne złamanie limitów toru. To oznaczało awans rossoszycianina na 1. miejsce!

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Jan Przyrowski (@jan_przyrowski_official)

Pozostał jeszcze trzeci wyścig, do którego wicemistrz E4 Spanish Winter Championship również przystępował z nadzieją na walkę o triumf. Sam start z 2. pola nie do końca ułożył się po myśli Jana Przyrowskiego, przez co stracił 2 pozycje. W trakcie zawodów było widać, że tempo Polaka jest świetne. Po odzyskaniu jednej lokaty od razu kierowca Griffin Core by Campos wywierał presję na liderach, Lammersie i Strauvenie. Kilkukrotnie było blisko rozdzielenia ich. Już z informacji na Live Timingu było też wiadomo, że jazda rywali jest pod lupą sędziów. Ostatecznie po wyścigu obaj otrzymali kary czasowe, które zepchnęły ich za Jana Przyrowskiego.

16-latek z Rossoszycy wygrał dwa wyścigi na MotorLand Aragon, pokazując świetne tempo i racecraft w najważniejszych momentach. Jan Przyrowski przestrzegał przepisów i wykonał świetną robotę. Na pewno szkoda, że przy dekoracji nie było nam dane posłuchać Mazurka Dąbrowskiego. W tym sezonie będzie do tego jeszcze wiele okazji.

Jan Przyrowski wiceliderem klasyfikacji generalnej

Po pierwszej rundzie sezonu Jan Przyrowski zajmuje wysokie 2. miejsce w klasyfikacji generalnej. Polak ma na koncie 43 punkty i traci zaledwie dwa “oczka” do liderującego Thomasa Strauvena.

Wrażenia polskiego kierowcy po inauguracji Hiszpańskiej F4

Protegowany Akademii Motorsportu Orlen był zadowolony z weekendu w Alcaniz. Wygrał 2 wyścigi na jednym z ulubionych obiektów w kalendarzu Hiszpańskiej F4.

– Weekend na MotorLand Aragon oceniam na bardzo dobry, tempo było cały czas, w wyścigach udało mi się tak naprawdę dwa razy wygrać. Szkoda tylko tego pierwszego, gdzie doszło do kontaktu pomiędzy mną a rywalem i niestety straciłem przez to przednie skrzydło, musiałem zjechać do boksu i straciłem przez to bardzo dużo pozycji. No, ale weekend ogólnie zapowiadał się bardzo dobrze i taki też był, więc jestem z niego bardzo zadowolony – podkreślił Jan Przyrowski.

– Podczas kolejnej rundy w Nawarze liczę oczywiście na zdobycie jak największej liczby punktów, wygranie trzech wyścigów i zrobienie dwóch pole position. Wiem, że jest to możliwe, bo miałem tam bardzo dobre tempo podczas Spanish Winter Championship. Mam nadzieję, że to po prostu ze mną pozostanie i będę w stanie zrobić jak najlepszy wynik też dla mistrzostw, żeby może trochę odjechać rywalom – dodał 16-latek.

–  Tak naprawdę nie mam dłuższej przerwy pomiędzy rundami, ponieważ czeka na mnie 4 dni testów – 2 w Barcelonie i 2 w Nawarze. I jeszcze przed tymi 4 dniami będę jechał do Alziry w Walencji, żeby trenować na symulatorze oraz po prostu działać w warsztacie z inżynierami, mechanikami i przygotowywać się najlepiej jak mogę.

– Chciałbym bardzo podziękować Akademii Motorsportu ORLEN, jak i wszystkim moim sponsorom, za wsparcie. Jeszcze raz bardzo dziękuję firmom ORLEN, Geothermal Solutions i Repiński Transport – powiedział Jan Przyrowski po inauguracyjnej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 w Alcañiz.

Jan Przyrowski wraca do rywalizacji dopiero w maju

Teraz czeka nas ponad miesiąc przerwy od ścigania. Jan Przyrowski i Hiszpańska Formuła 4 wracają do akcji 2-4 maja. To sprawa, że polska majówka może być niezwykle interesująca. Rywalizacja przeniesie się na obiekt Navarra, gdzie kończyły się zimowe mistrzostwa E4 Spanish Winter Championship. Na tym torze protegowany Akademii Motorsportu Orlen wygrywał wyścig w trudnych warunkach, więc nastawienie może być tylko i wyłącznie pozytywne.

Kalendarz Hiszpańskiej F4 2025 znajdziesz tutaj.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F4
  • Jan Przyrowski

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Piotr Orzechowski zapunktował w Brytyjskiej Formule 4

Motorsport: Piotr Orzechowski zapunktował w Brytyjskiej Formule 4

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
1 września 2025

W dniach 28-31 sierpnia odbyła się rywalizacja na torze Donington Park GP w ramach Brytyjskiej Formuły 4. Jednocześnie była to druga w karierze runda dla Piotra Orzechowskiego, dla którego niezwykle ważne jest nabieranie doświadczenia w single-seaterach, czyli w bolidach jednomiejscowych. W jednym z trzech wyścigów kierowca Chris Dittmann Racing wywalczył swoje pierwsze punkty w karierze F4.

Cezary Bień: Motorsport to ciągła droga do doskonalenia | WYWIAD

Motorsport. Cezary Bień: Motorsport to ciągła droga do doskonalenia | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
29 sierpnia 2025

Cezary Bień, idąc śladami byłego kierowcy F2 Cema Bölükbaşı, jak i Janna Mardenborough wywodzącego się z Endurance i GP3, już teraz jest przykładem kierowcy wyścigowego wywodzącego się z simracingu i e-sportu. W przyszłym roku polski zawodnik najprawdopodobniej zadebiutuje w Formule 4, a jego szczegóły jego planów poznamy pod koniec bieżącego roku.

Igor Polak zadebiutował w F4 CEZ. Slovakiaring pod znakiem nauki

Igor Polak zadebiutował w F4 CEZ. Slovakiaring pod znakiem nauki

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
26 sierpnia 2025

Igor Polak ma za sobą niezwykle udany debiutancki weekend w międzynarodowej serii Formuła 4 CEZ Championship. Na torze Slovakiaring młody Polak stawił czoła serii wyzwań, od awarii technicznych po zdradliwe warunki pogodowe, kończąc swój pierwszy w życiu weekend wyścigowy bolidem jednomiejscowym zrealizowaniem wszystkich celów i dużym progresem.

F4 CEZ: Michalina Sabaj blisko punktów na torze Slovakiaring

Motorsport. F4 CEZ: Michalina Sabaj blisko punktów na torze Slovakiaring

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
25 sierpnia 2025

22-24 sierpnia rozegrano piątą rundę F4 CEZ Championship. Rywalizacja odbywała się na słowackim torze Slovakiaring. Michalina Sabaj pokazała się z bardzo dobrej strony, za każdym razem licząc się w walce o punktowaną dziesiątkę. Polka trzykrotnie stawała na podium dwóch klasyfikacji - Rookie Rocket oraz Kobiet.

Bień przed ważnym testem. Pojawi się na oficjalnych sesjach F4

Motorsport. Bień przed ważnym testem. Pojawi się na oficjalnych sesjach F4

Adrian Drozdek

  • Serie juniorskie z Polakami
20 sierpnia 2025

Nastoletni Cezary Bień zakończył etap prywatnych testów Tatuusem F4-T421. Pojawiając się za kierownicą bolidu regularnie za kierownicą bolidu między kwietniem a sierpniem bieżącego roku, poddawany był przez zespół Maffi Racing ewaluacji. Dzięki uzyskiwanym rezultatom pochodzący spod Warszawy zna już swoje plany wyścigowe na najbliższy czas.

Najtrudniejszy weekend Polki w jej karierze w F4

Motorsport. Najtrudniejszy weekend Polki w jej karierze w F4

Adrian Drozdek

  • Polacy w Formule
4 sierpnia 2025

Rozgrywana w miniony weekend runda Włoskiej Formuły 4 na torze Imola nie należała do najłatwiejszych. Rywalizacja często była przerywana neutralizacją, a nawet czerwoną flagą. Polska zawodniczka, Kornelia Olkucka, niestety nie ukończyła żadnego z 3 wyścigów.

Niezwykła historia. Piotr Orcholski porzuca rajdy na rzecz wyścigów | WYWIAD

Motorsport. Niezwykła historia. Piotr Orcholski porzuca rajdy na rzecz wyścigów | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
4 sierpnia 2025

Kierowca wyścigowy z Warszawy podjął się niecodziennego wyzwania. Piotr Orcholski postanowił zmienić ścieżkę kariery i przesiąść się z rajdówki do samochodu F4. Testy z ekipą Harp Racing zapowiadają obiecujący debiut naszego rodaka w zupełnie nowym dla niego środowisku.

Polka wraca do akcji w F4. Przed nią wyścigi na legendarnym torze

Motorsport. Polka wraca do akcji w F4. Przed nią wyścigi na legendarnym torze

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
28 lipca 2025

Po rundach na takich torach, jak Monza czy Mugello, Włoska Formuła 4 po raz kolejny udaje się na obiekt, który niejednokrotnie gościł Formułę 1. Tym razem areną zmagań zawodników i zawodniczek – w których gronie znajduje się także 21-letnia Kornelia Olkucka – będzie Autodromo Endo e Dino Ferrari w miejscowości Imola.

Sabaj na najwyższym stopniu podium F4 CEZ Lady w Czechach

Motorsport. Sabaj na najwyższym stopniu podium F4 CEZ Lady w Czechach

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
28 lipca 2025

25-27 lipca odbyła się czwarta runda sezonu 2025 w F4 CEZ Championship. Polska zawodniczka, Michalina Sabaj, mierzyła się z torem Autodrom Most w Czechach. Krakowianka stanęła na najwyższym stopniu podium, po tym jak okazała się najlepszą w klasyfikacji Lady w pierwszym wyścigu. Tempo przez cały weekend było obiecujące, ale kilka czynników wpłynęło na wyniki i wywołało niedosyt.

Orzechowski testował F4 w Walii. Było szybko

Motorsport: Orzechowski testował F4 w Walii. Było szybko

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
21 lipca 2025

17-18 lipca kierowca z Kostrzyna nad Odrą odbył dwudniowe testy F4 na torze Pembrey w Walii. Piotr Orzechowski wspólnie z zespołem Chris Dittmann Racing zbierali cenne dane i pracowali nad wydajnością w suchych i mokrych warunkach. 17-letni Polak notował czasy na poziomie czołówki.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: [email protected]

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione