⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

Motorsport: Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

  • Formuły regionalne
  • Polacy w Formule
  • Serie juniorskie z Polakami
7 lipca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

Adrian Drozdek

Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

W miniony weekend Wiktor Dobrzański po raz drugi wziął udział w weekendzie wyścigowym serii Eurocup-3. Po pierwszych doświadczeniach w szybszym bolidzie z toru Red Bull Ring, tym razem przyszło mu zmierzyć się z legendarnym torem Monza. Niestety krakowianin najpierw przez błąd rywala, a potem przez usterkę nie ukończył dwóch wyścigów. Niedosyt jest jeszcze większy, ponieważ był duży potencjał w tempie.

Polski kierowca stopniowo zyskiwał pewność siebie

Po raz ostatni 18-latek rywalizował w szybszej kategorii w dniach 16-18 maja w Austrii, na wspomnianym Red Bull Ringu. Później kierowca z Krakowa pojechał jeszcze 2 rundy w Hiszpańskiej Formule 4 na torach Algarve i Paul Ricard. I dopiero 4-6 lipca wrócił do Eurocup-3, i to od razu udał się do Świątyni Prędkości. W tym roku tor Monza był dość kapryśny jeśli chodzi o pogodę, co sprawiło, że Wiktor Dobrzański stanął przed jeszcze większym wyzwaniem.

Piątkowe sesje testowe dawały nadzieję na poprawę wydajności. Polski kierowca ekipy Drivex pracował nad tym, aby jak najlepiej radzić sobie na tym szybkim, ale przede wszystkim dość wymagającym torze.

Baza była odpowiednia i wydawało się, że od soboty będzie już tylko coraz lepiej. Faktycznie tempo i pewność siebie, nawet mimo zmiennych warunków, jazdy po mokrym, jak i przeschniętym torze rosły. Jednakże od kwalifikacji nie wszystko układało się po myśli naszego rodaka. Sesja była opóźniona, a jej przebieg dosyć chaotyczny, co dla debiutanta jest jeszcze większym utrudnieniem. Ostatecznie zakończyło się wywalczeniem 24. pola startowego, a sam Wiktor czuł, że gdyby było mu dane przejechać choćby jedno czyste okrążenie, byłby znacznie szybszy. Niestety nie znalazł się on w odpowiednim miejscu na torze i dość trudno było w tej sytuacji uzyskać lepszy czas. Wydawać mogłoby się, że w pierwszym wyścigu będzie lepiej. Warunki się poprawiły, ale na nic się to zdało, ponieważ na dojeździe do pierwszego zakrętu jeden z rywali wyeliminował krakowianina. To odebrało Dobrzańskiemu możliwość dalszej walki, ale i kolejne cenne kilometry w bolidzie EC3.

Wiktor Dobrzański vs trudna sobota, a po niej… pechowa niedziela

Włochy nie oszczędzały Wiktora Dobrzańskiego. Polak po trudnych doświadczeniach z soboty liczył na więcej. W drugich kwalifikacjach czuł, że ma dobre tempo, ale brakowało mu draftu. Brak możliwości złapania się w strugę kosztował sporo czasu. 18-latek robił, co tylko mógł i gdy jedna z prób mogła dać mu awans nawet na 16. pozycję, na torze wywieszono żółte flagi. To spowodowało, że mimo poprawy dwóch pierwszych sektorów, nie mógł poprawić trzeciego z nich. Ostatecznie zakończyło się 27. lokatą. To z niej Wiktor rozpoczynał rywalizację w drugim i zarazem finałowym wyścigu. Celem była oczywiście walka o zyskanie kilku pozycji i zdobycie kolejnych cennych doświadczeń. Tym razem, niestety w samochodzie pojawiły się problemy z elektroniką, które mocno wpłynęły na pracę skrzyni biegów. Kierowca z Krakowa i zespół Drivex próbowali uporać się z problemem, ale nic nie dało się zrobić i po 3 okrążeniach konieczne było wycofanie bolidu.

Z Monzy udało się wyciągnąć pozytywy

Spora część zawodników, którzy rywalizują przez cały sezon Eurocup-3, miała okazję testować w Świątyni Prędkości jakiś czas temu. Wiktor Dobrzański, pomimo braku tych testów i ograniczonego programu w serii, był w stanie nawiązać walkę i stopniowo zbliżał się tempem do bardziej doświadczonych rywali. Najprawdopodobniej, gdyby nie problemy w obu wyścigach, które nie były z jego winy, mógłby walczyć o rezultat w Top 20. Była to dopiero druga runda we wspomnianej serii dla polskiego zawodnika, który domyślnie startuje w Hiszpańskiej Formule 4. Przed nim jeszcze kolejne wyzwania i cenne lekcje, które pomogą mu czynić dalszy progres.

Wiktor Dobrzański po rundzie w Świątyni Prędkości

– Traktuję Eurocup-3 w tym roku jako przygotowanie do przyszłego sezonu. Nie podchodzę od razu z celem walki o konkretny wynik, ponieważ to byłoby bardzo trudne. Jasne, że chciałbym zapunktować i spisać się jak najlepiej. Jeśli chodzi o Monzę, to nie miałem na niej wcześniej testów, które odbyli tam wcześniej moi rywale. W ten weekend jazdy po torze było mniej, co zwłaszcza mi utrudniało zadanie. Mimo to tempo było naprawdę super, było dużo lepsze niż na Red Bull Ringu. Dlatego skupiam się na dalszej pracy i liczę, że na początku września na Spa będę mógł powalczyć o coś więcej. Oczywiście głównym celem jest walka o jeszcze lepsze wyniki w Hiszpańskiej F4, a ta wraca 19-21 września, kiedy to zaplanowano ściganie w Jerez – podkreślił Wiktor Dobrzański.

Przerwa od startów aż do września

Kierowca z Krakowa wróci do rywalizacji dopiero 3-5 września. Wówczas ponownie wystartuje w Eurocup-3 i to również na budzącym respekt torze. Oczywiście mowa o Spa-Francorschamps, które zapewnia każdego roku dużo motorsportowych emocji. Następnie po swojej trzeciej rundzie w szybszej kategorii, Wiktor Dobrzański wróci do walki w Hiszpańskiej Formule 4, która wraca 19-21 września wraz z rundą na torze Jerez.

Zdjęcie główne: Dutch Photo Agency

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Eurocup-3
  • Wiktor Dobrzański

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

Motorsport: Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
7 lipca 2025

W miniony weekend Wiktor Dobrzański po raz drugi wziął udział w weekendzie wyścigowym serii Eurocup-3. Po pierwszych doświadczeniach w szybszym bolidzie z toru Red Bull Ring, tym razem przyszło mu zmierzyć się z legendarnym torem Monza. Niestety krakowianin najpierw przez błąd rywala, a potem przez usterkę nie ukończył dwóch wyścigów. Niedosyt jest jeszcze większy, ponieważ był duży potencjał w tempie.

EC3: Polacy bez błysku w niedzielę na Monzy

Motorsport. EC3: Polacy bez błysku w niedzielę na Monzy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuły regionalne
6 lipca 2025

Niedzielny wyścig Eurocup-3 wypadł poniżej oczekiwań polskich kibiców. Chociaż na starcie Kacper Sztuka i Maciej Gładysz byli w TOP 10, to punkty zdobył tylko jeden z nich.

Polski lider zmierza na tor Monza: Trzeba wykorzystywać szanse

Motorsport. Polski lider zmierza na tor Monza: Trzeba wykorzystywać szanse

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
1 lipca 2025

Kacper Sztuka jedzie do Włoch jako lider w klasyfikacji generalnej - na tę pozycję awansował po świetnym weekendzie na Paul Ricard, gdzie wygrał swój pierwszy wyścig Eurocup-3. Polak jako jedyny w stawce przebił barierę 100 zgromadzonych punktów.

Dobrzański znów w Eurocup-3. Podróż do Świątyni Prędkości

Motorsport - Dobrzański znów w Eurocup-3. Podróż do Świątyni Prędkości

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
30 czerwca 2025

Kierowca z Krakowa ogłosił swoje najbliższe plany startowe. W przerwie od startów w Hiszpańskiej Formule 4, ponownie zobaczymy go w Eurocup-3 Championship. Wiktor Dobrzański wystartuje w dwóch rundach - na Monzy (4-6 lipca) i na Spa-Francorchamps (3-5 września). 

Polak o pierwszym zwycięstwie w E3: To była kwestia czasu

Motorsport: Polak o pierwszym zwycięstwie w E3: To była kwestia czasu

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
24 czerwca 2025

Kacper Sztuka złapał bardzo dobry rytm w serii Eurocup-3. Polski kierowca rozpędza się z weekendu na weekend. We Francji raz był trzeci, zdobywał pole position i raz wygrał, co pozwoliło mu objąć prowadzenie w czempionacie. Sam zainteresowany zdradził, jakie towarzyszyły mu emocje.

Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

Motorsport - Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
24 czerwca 2025

W miniony weekend, 20-22 czerwca, kierowca z Krakowa wziął udział w czwartej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 rozgrywanej na francuskim torze Paul Ricard. Wiktor Dobrzański miał bardzo pracowity weekend, podczas którego powalczył w środku stawki dzięki dobremu tempu.

EC3: Sztuka liderem mistrzostw. Solidnie we Francji także Gładysz

Motorsport. EC3: Sztuka liderem mistrzostw. Solidnie we Francji także Gładysz

Daniel Bonna

  • Serie juniorskie
23 czerwca 2025

Kacper Sztuka ma za sobą bardzo udaną rundę na Paul Ricard. Polak odniósł pierwsze zwycięstwo w EuroCup-3 i został liderem klasyfikacji kierowców. Maciej Gładysz natomiast może pochwalić się dwoma solidnymi finiszami w punktach.

Kapitalny weekend Polaka. Bardzo mocno tego potrzebował

Motorsport. Kapitalny weekend Polaka. Bardzo mocno tego potrzebował

Jakub Mikołajczak

  • Formuły regionalne
13 czerwca 2025

Kacper Sztuka ponownie pokazał się z bardzo dobrej strony w sezonie Eurocup-3. Polski kierowca dwukrotnie stanął na podium podczas drugiej rundy w Portimão i utrzymał pozycję wicelidera w mistrzostwach.

Gładysz już po Portimao. Co powiedział tarnowianin?

Motorsport. Gładysz już po Portimao. Co powiedział tarnowianin?

Jakub Mikołajczak

  • Formuły regionalne
9 czerwca 2025

17-letni Maciej Gładysz wywalczył punkty w dwóch z trzech wyścigów drugiej rundy serii Eurocup-3, które odbyły się w portugalskim Portimao. Tarnowianin wraca jednak do Polski ze sporym niedosytem i dodatkową motywacją przed kolejnymi zawodami.

Hiszpańska F4: Podium Jana Przyrowskiego w Portimao

Hiszpańska F4: Podium Jana Przyrowskiego w Portimao

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
8 czerwca 2025

Słodko-gorzki weekend dla polskich kierowców rywalizujących w Hiszpańskiej Formule 4. Jan Przyrowski był drugi w finałowym wyścigu, a Wiktor Dobrzański miał przez dłuższy czas problemy z samochodem.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren234
2.Lando NorrisMcLaren226
3.Max VerstappenRed Bull165
4.George RussellMercedes147
5.Charles LeclercFerrari119
6.Lewis HamiltonFerrari103
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes63
8.Alexander AlbonWilliams46
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas23
11.Isack HadjarVisa Cash App RB21
12.Lance StrollAston Martin20
13.Pierre GaslyAlpine19
14.Fernando AlonsoAston Martin16
15.Carlos SainzWilliams13
16.Liam LawsonVisa Cash App RB12
17.Yuki TsunodaRed Bull10
18.Oliver BearmanHaas6
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team4
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione