⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

  • Formuła 1
  • Kariery
15 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

Początki

Isack Hadjar urodził się 28 września 2004 r. w Paryżu. Pochodzi z algierskiej rodziny medyków i fizyków. Ma obywatelstwa zarówno francuskie, jak i algierskie. Jego ojciec, Yassine Hadjar, jest badaczem mechaniki kwantowej. Isack po raz pierwszy zasiadł za kierownicą gokarta w wieku 5 lat. Rok później na dobre rozpoczęła się jego kariera kartingowa. Z początku jego ojciec był jego osobistym mechanikiem kartingowym. Isack przyznał w wywiadzie u francuskiego youtubera LeBouseuh, że profesjonalne starty w kartingu były jego pragnieniem, a nie jego rodziców. Po obejrzeniu filmu „Auta” od studia Pixar jego marzeniem stało się zostać profesjonalnym kierowcą wyścigowym. W kartingu z każdym rokiem z czempionatów lokalnych przenosił się coraz wyżej. Zwieńczeniem tego rozdziału w karierze Francuza były Kartingowe Mistrzostwa Świata 2018.

#Promotion du 11em #challenge #Nationale de #karting #kid's avec le jeune pilote #Isack_Hadjar 🇩🇿🇩🇿🇩🇿 pic.twitter.com/uU6rZh0n30

— Karting Algerie (@kartingMegakart) December 30, 2016

Kolejnym krokiem było wejście do Akademii FFSA (fr. Fédération Française du Sport Automobile – pol. Francuska Federacja Sportów Samochodowych). Pod jej skrzydłami startował we Francuskiej Formule 4, którą ukończył w swoim debiucie na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej + wygrał wyścig na belgijskim Spa-Francorchamps. Rok później, w wieku 16 lat, wypadł jeszcze lepiej. 8 razy stawał na podium, 2 razy startował z pole position i wygrał 3 wyścigi. Te rezultaty pozwoliły mu ukończyć mistrzostwa na 3. miejscu i wykonać kolejny poważny krok w jego motorsportowej karierze. Po drodze miał jeszcze starty w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich (sezon 2019/2020), w której zajął 11. miejsce oraz w Azjatyckiej Formule 3 (początek roku 2021), którą ukończył na 6. miejscu z 5 podiami.

FRECA i F3: Isack Hadjar wchodzi do akademii Red Bulla

W roku 2021 wszedł do Europejskiej Formuły Regionalnej (FRECA), która w „drabince” single-seaterów jest między Formułą 4 a Formułą 3. Wielu jego rówieśników decydowało się na bezpośrednie wejście do F3, jednak Hadjar uznał starty w FRECA za lepsze wyjście. I miał rację, bo stał się gwiazdą tej serii. Wygrał w niej wyścig w Monako, czym zwrócił na siebie uwagę Helmuta Marko. Austriak postanowił włączyć go do programu juniorskiego Red Bulla i zapewnić mu starty w Formule 3 od kolejnego roku. Do końca sezonu Hadjar wygrał jeszcze drugi wyścig na torze Monza i stanął łącznie 5 razy na „pudle”. Zajął wtedy 5. miejsce na koniec mistrzostw i był najlepszym z grona debiutantów.

Hadjar najlepszym debiutantem FRECA sezonu 2021
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

Jeszcze przed startem sezonu 2022 w Formule 3 Isack Hadjar spróbował swoich sił jeszcze w Azjatyckiej Formule Regionalnej (FR Asian). Ukończył ją na 3. miejscu wygrywając 2 wyścigi i 5 razy stając na podium. Zarówno w niej, jak i potem w F3, reprezentował zespół Hitech Grand Prix. W Trójce również błyszczał, bo wygrał wtedy 3 wyścigi i 5 razy stawał na podium. Miał nawet szanse na tytuł mistrzowski w rywalizacji z Victorem Martinsem i Oliverem Bearmanem, ale nieudane kwalifikacje na Monzy pogrzebały na to szanse. Wraz z punktami zdobytymi za niższe lokaty zapewnił sobie 4. miejsce na koniec sezonu i awans do kolejnej dywizji.

Hadjar podczas wyścigu F3 na Silverstone rok 2022
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

F2: Kluczowe 2 sezony

Po wejściu do Formuły 2 w sezonie 2023 Hadjar kontynuował swoją współpracę z zespołem Hitech. Otrzymał też posadę kierowcy testowego w zespołach Scuderia AlphaTauri i Red Bull Racing startujących w Formule 1. Pierwszy rok traktował jako naukę, bo w odróżnieniu od F3, tu musiał ściśle współpracować ze swoimi inżynierami, a nie tylko jechać szybko w otrzymanym bolidzie. Ta współpraca niestety nie układała się dobrze, i Francuz ukończył swój debiutancki sezon w F2 na 14. miejscu. W F1 otrzymał też szanse jazd w bolidach. Wystąpił w 1. treningu przed Grand Prix Meksyku za kierownicą bolidu AlphaTauri AT04, jak i w 1. treningu przed Grand Prix Abu Zabi, ale już za sterami Red Bulla RB19. Pod koniec roku spróbował jeszcze sił w Grand Prix Makau, czyli prestiżowym Pucharze Świata FIA F3. Tam ukończył wyścig na 7. miejscu, po czym zakończył współpracę z ekipą Hitech.

Hadjar na Imoli w F2 roku 2024
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

W rok 2024 wszedł z nową energią i nowym zespołem. Na ten sezon podpisał umowę z ekipą Campos Racing i wyraźnie odczuł różnicę. Red Bull w F1 również podpisał z nim nowy kontrakt, na mocy którego stał się kierowcą rezerwowym zarówno Visa Cash App RB, jak i Red Bull Racing. W F2 włączył się w walkę o tytuł i do ostatniej rundy w Abu Zabi miał na niego szansę. Niestety, zepsuty start i 2. miejsce na mecie jego głównego rywala, Gabriela Bortoleto, sprawiły, że Hadjar ukończył sezon jako wicemistrz ze stratą 22,5 pkt do Brazylijczyka. Mimo to, był to dla niego udany sezon, w którym wygrał 4 wyścigi i 7 razy stawał na podium. Finalnie zapewnił sobie tym upragniony awans do Formuły 1 na sezon 2025.

F1: Isack Hadjar dociera do celu

Od początku tego roku Isack Hadjar jest etatowym kierowcą Racing Bulls i buduje swoją pozycję w Królowej Sportów Motorowych. Start nie był przyjemny, ponieważ Francuz niefortunnie rozbił bolid przed rozpoczęciem inaugurującego sezon GP Australii, zaliczając w ten sposób jeden z gorszych debiutów w historii F1. Niemniej, w kolejnych weekendach pokazał, że może mieć dobre tempo, zajmować wysokie lokaty w kwalifikacjach, jak i punktować w wyścigach. Być może na koniec tego roku będzie jednym z lepszych debiutantów, których na ten sezon mamy oficjalnie sześciu.

Francuz przed Alexem Albonem podczas GP Bahrajnu 2025
Getty Images / Red Bull Content Pool

Polecam zapoznać się również z historiami z naszej serii „Droga do F1”:

Gabriel Bortoleto: Protegowany Alonso, który ciągle idzie do przodu | Droga do F1

Droga do F1: Andrea Kimi Antonelli

Zdjęcie główne: Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Droga do F1
  • F1
  • F1 2025
  • F2
  • F3
  • FRECA
  • Isack Hadjar
  • Karting
  • Racing Bulls
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Grand Prix Hiszpanii: Zwycięzcy i przegrani

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hülkenberg zdobył sensacyjne piąte miejsce w GP Hiszpanii. Oscar Piastri wygrał już piąty wyścig w sezonie. Maxa Verstappena poniosły emocje. Kto wykorzystał okazję, a kto ją zmarnował? Oto nasz werdykt.

Rywal Bilińskiego przesadził. Mamy pierwszego bana w historii

Sport motorowy: Rywal Bilińskiego przesadził. Mamy pierwszego bana w historii

Jakub Mikołajczak

  • Formuła 3
2 czerwca 2025

Po raz pierwszy w historii F3 jeden z zawodników został zawieszony na weekend wyścigowy za uzbieranie punktów karnych.

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Nico Hulkenberg pozytywnie zaskoczony po GP Hiszpanii

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Nico Hulkenberg był prawdopodobnie największą niespodzianką minionego GP Hiszpanii. Kierowca Saubera dojechał do mety niedzielnego wyścigu na 5. miejscu. Czy tak dobry rezultat wisiał w powietrzu?

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Max Verstappen przyznał się do błędu po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Max Verstappen przyznał się do błędu po Grand Prix Hiszpanii. Stwierdził, że przyczyniła się do tego frustracja. Żałuje agresywnego manewru.

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Lewis Hamilton: To było okropne. Zero pozytywów po GP Hiszpanii

Wiktoria Żupińska

  • Formuła 1
2 czerwca 2025

Lewis Hamilton jest rozczarowany szóstym miejscem w Grand Prix Hiszpanii. Stwierdza, że to jeden z najgorszych wyścigów, jakich doświadczył.

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

GP Hiszpanii: Wygrana Piastriego. Nieoczekiwane podium Ferrari

Adrian Drozdek

  • Formuła 1
1 czerwca 2025

Oscar Piastri powrócił do wygrywania po dwóch rundach przerwy, kiedy to uznawał wyższość Maxa Verstappena i Lando Norrisa. W GP Hiszpanii, Australijczyk nie miał sobie równych i "po profesorsku" realizował swój plan. Podium uzupełnili Lando Norris i Charles Leclerc.

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

F2: Verschoor w sprincie, Lindblad w wyścigu głównym. Podsumowanie weekendu w Hiszpanii

Wiktor Żuchowski

  • Formuła 2
1 czerwca 2025

Trzeci weekend wyścigowy Formuły 2 z rzędu przyniósł równie wiele emocji, co poprzednie. Pora na podsumowanie zmagań F2 w Hiszpanii.

F3: Camara w końcu wygrany, koszmarny weekend Bilińskiego

Sport żużlowy. F3: Camara w końcu wygrany, koszmarny weekend Bilińskiego

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 3
1 czerwca 2025

Rafael Camara po czterech słabszych wyścigach wygrał kolejny wyścig i powiększył swoją przewagę w klasyfikacji generalnej Formuły 3. Roman Biliński nie zdołał ukończyć wyścigu. Rywalizację zakończył na 3. okrążeniu.

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Kwalifikacje GP Hiszpanii: McLaren nie oddaje pola

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 1
31 maja 2025

Kwalifikacje przed GP Hiszpanii były kolejnymi udanymi dla McLarena. Z pierwszego pola ruszy Oscar Piastri przed Lando Norrisem i Maxem Verstappenem.

F3: Domingues zwycięski, Biliński pechowy

Sport żużlowy. F3: Domingues zwycięski, Biliński pechowy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 3
31 maja 2025

Ivan Domingues z Van Amersfoort Racing wygrał sobotni sprint Formuły 3 w Hiszpanii. Portugalczyk wykorzystał pecha liderów na starcie i szybko objął prowadzenie, które utrzymał do mety. Roman Biliński nie ukończył rywalizacji.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren186
2.Lando NorrisMcLaren176
3.Max VerstappenRed Bull137
4.George RussellMercedes111
5.Charles LeclercFerrari94
6.Lewis HamiltonFerrari71
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes48
8.Alexander AlbonWilliams42
9.Isack HadjarVisa Cash App RB21
10.Esteban OconHaas20
11.Nico HulkenbergStake F1 Team16
12.Lance StrollAston Martin14
13.Carlos SainzWilliams12
14.Pierre GaslyAlpine11
15.Yuki TsunodaRed Bull10
16.Oliver BearmanHaas6
17.Liam LawsonVisa Cash App RB4
18.Fernando AlonsoAston Martin2
19.Gabriel BortoletoStake F1 Team0
20.Jack DoohanAlpine0
21.Franco ColapintoAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Alex DunneRodin Motorsport87
2.Richard VerschoorMP Motorsport84
3.Arvid LinbladCampos Racing79
4.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil73
5.Luke BrowningHitech TGR73
6.Leonardo FornaroliInvicta Racing66
7.Pepe MartiCampos Racing49
8.Victor MartinsART Grand Prix41
9.Sebastián MontoyaPrema Racing36
10.Dino BeganovicHitech TGR29
11.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
12.Gabriele MiniPrema Racing21
13.Oliver GoetheMP Motorsport12
14.Roman StanekInvicta Racing12
15.Joshua DürksenAIX Racing11
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix5
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident1
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.John BennettVan Amersfoort Racing0
22.Max EstersonTrident0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team196
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP172
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team124
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team98
5.Johann ZarcoCastrol HRC Honda97
6.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team88
7.Marco BezzecchiAprilia Racing69
8.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team59
9.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing58
10.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP56
11.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech345
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team38
13.Luca MariniHonda HRC Castrol38
14.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing34
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech331
16.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP29
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team26
18.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team19
19.Joan MirHonda HRC Castrol18
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP3
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP2
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR0
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione