⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
LIVE
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

  • Formuła 1
  • Kariery
15 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 12 minut

Adrian Januszkiewicz

Isack Hadjar: praca i cierpliwość popłaciły | Droga do F1

Isack Hadjar był ostatnim kierowcą, którego ogłoszono na sezon 2025 po decyzji Red Bulla o tym, że Liam Lawson zastąpi Sergio Pereza. Francuz pochodzenia algierskiego zajął, w związku z tym, wolne miejsce w Racing Bulls.

Początki

Isack Hadjar urodził się 28 września 2004 r. w Paryżu. Pochodzi z algierskiej rodziny medyków i fizyków. Ma obywatelstwa zarówno francuskie, jak i algierskie. Jego ojciec, Yassine Hadjar, jest badaczem mechaniki kwantowej. Isack po raz pierwszy zasiadł za kierownicą gokarta w wieku 5 lat. Rok później na dobre rozpoczęła się jego kariera kartingowa. Z początku jego ojciec był jego osobistym mechanikiem kartingowym. Isack przyznał w wywiadzie u francuskiego youtubera LeBouseuh, że profesjonalne starty w kartingu były jego pragnieniem, a nie jego rodziców. Po obejrzeniu filmu „Auta” od studia Pixar jego marzeniem stało się zostać profesjonalnym kierowcą wyścigowym. W kartingu z każdym rokiem z czempionatów lokalnych przenosił się coraz wyżej. Zwieńczeniem tego rozdziału w karierze Francuza były Kartingowe Mistrzostwa Świata 2018.

#Promotion du 11em #challenge #Nationale de #karting #kid's avec le jeune pilote #Isack_Hadjar 🇩🇿🇩🇿🇩🇿 pic.twitter.com/uU6rZh0n30

— Karting Algerie (@kartingMegakart) December 30, 2016

Kolejnym krokiem było wejście do Akademii FFSA (fr. Fédération Française du Sport Automobile – pol. Francuska Federacja Sportów Samochodowych). Pod jej skrzydłami startował we Francuskiej Formule 4, którą ukończył w swoim debiucie na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej + wygrał wyścig na belgijskim Spa-Francorchamps. Rok później, w wieku 16 lat, wypadł jeszcze lepiej. 8 razy stawał na podium, 2 razy startował z pole position i wygrał 3 wyścigi. Te rezultaty pozwoliły mu ukończyć mistrzostwa na 3. miejscu i wykonać kolejny poważny krok w jego motorsportowej karierze. Po drodze miał jeszcze starty w Formule 4 Zjednoczonych Emiratów Arabskich (sezon 2019/2020), w której zajął 11. miejsce oraz w Azjatyckiej Formule 3 (początek roku 2021), którą ukończył na 6. miejscu z 5 podiami.

FRECA i F3: Isack Hadjar wchodzi do akademii Red Bulla

W roku 2021 wszedł do Europejskiej Formuły Regionalnej (FRECA), która w „drabince” single-seaterów jest między Formułą 4 a Formułą 3. Wielu jego rówieśników decydowało się na bezpośrednie wejście do F3, jednak Hadjar uznał starty w FRECA za lepsze wyjście. I miał rację, bo stał się gwiazdą tej serii. Wygrał w niej wyścig w Monako, czym zwrócił na siebie uwagę Helmuta Marko. Austriak postanowił włączyć go do programu juniorskiego Red Bulla i zapewnić mu starty w Formule 3 od kolejnego roku. Do końca sezonu Hadjar wygrał jeszcze drugi wyścig na torze Monza i stanął łącznie 5 razy na „pudle”. Zajął wtedy 5. miejsce na koniec mistrzostw i był najlepszym z grona debiutantów.

Hadjar najlepszym debiutantem FRECA sezonu 2021
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

Jeszcze przed startem sezonu 2022 w Formule 3 Isack Hadjar spróbował swoich sił jeszcze w Azjatyckiej Formule Regionalnej (FR Asian). Ukończył ją na 3. miejscu wygrywając 2 wyścigi i 5 razy stając na podium. Zarówno w niej, jak i potem w F3, reprezentował zespół Hitech Grand Prix. W Trójce również błyszczał, bo wygrał wtedy 3 wyścigi i 5 razy stawał na podium. Miał nawet szanse na tytuł mistrzowski w rywalizacji z Victorem Martinsem i Oliverem Bearmanem, ale nieudane kwalifikacje na Monzy pogrzebały na to szanse. Wraz z punktami zdobytymi za niższe lokaty zapewnił sobie 4. miejsce na koniec sezonu i awans do kolejnej dywizji.

Hadjar podczas wyścigu F3 na Silverstone rok 2022
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

F2: Kluczowe 2 sezony

Po wejściu do Formuły 2 w sezonie 2023 Hadjar kontynuował swoją współpracę z zespołem Hitech. Otrzymał też posadę kierowcy testowego w zespołach Scuderia AlphaTauri i Red Bull Racing startujących w Formule 1. Pierwszy rok traktował jako naukę, bo w odróżnieniu od F3, tu musiał ściśle współpracować ze swoimi inżynierami, a nie tylko jechać szybko w otrzymanym bolidzie. Ta współpraca niestety nie układała się dobrze, i Francuz ukończył swój debiutancki sezon w F2 na 14. miejscu. W F1 otrzymał też szanse jazd w bolidach. Wystąpił w 1. treningu przed Grand Prix Meksyku za kierownicą bolidu AlphaTauri AT04, jak i w 1. treningu przed Grand Prix Abu Zabi, ale już za sterami Red Bulla RB19. Pod koniec roku spróbował jeszcze sił w Grand Prix Makau, czyli prestiżowym Pucharze Świata FIA F3. Tam ukończył wyścig na 7. miejscu, po czym zakończył współpracę z ekipą Hitech.

Hadjar na Imoli w F2 roku 2024
Fot. Dutch Photo Agency / Red Bull Content Pool

W rok 2024 wszedł z nową energią i nowym zespołem. Na ten sezon podpisał umowę z ekipą Campos Racing i wyraźnie odczuł różnicę. Red Bull w F1 również podpisał z nim nowy kontrakt, na mocy którego stał się kierowcą rezerwowym zarówno Visa Cash App RB, jak i Red Bull Racing. W F2 włączył się w walkę o tytuł i do ostatniej rundy w Abu Zabi miał na niego szansę. Niestety, zepsuty start i 2. miejsce na mecie jego głównego rywala, Gabriela Bortoleto, sprawiły, że Hadjar ukończył sezon jako wicemistrz ze stratą 22,5 pkt do Brazylijczyka. Mimo to, był to dla niego udany sezon, w którym wygrał 4 wyścigi i 7 razy stawał na podium. Finalnie zapewnił sobie tym upragniony awans do Formuły 1 na sezon 2025.

F1: Isack Hadjar dociera do celu

Od początku tego roku Isack Hadjar jest etatowym kierowcą Racing Bulls i buduje swoją pozycję w Królowej Sportów Motorowych. Start nie był przyjemny, ponieważ Francuz niefortunnie rozbił bolid przed rozpoczęciem inaugurującego sezon GP Australii, zaliczając w ten sposób jeden z gorszych debiutów w historii F1. Niemniej, w kolejnych weekendach pokazał, że może mieć dobre tempo, zajmować wysokie lokaty w kwalifikacjach, jak i punktować w wyścigach. Być może na koniec tego roku będzie jednym z lepszych debiutantów, których na ten sezon mamy oficjalnie sześciu.

Francuz przed Alexem Albonem podczas GP Bahrajnu 2025
Getty Images / Red Bull Content Pool

Polecam zapoznać się również z historiami z naszej serii „Droga do F1”:

Gabriel Bortoleto: Protegowany Alonso, który ciągle idzie do przodu | Droga do F1

Droga do F1: Andrea Kimi Antonelli

Zdjęcie główne: Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Droga do F1
  • F1
  • F1 2025
  • F2
  • F3
  • FRECA
  • Isack Hadjar
  • Karting
  • Racing Bulls
  • Red Bull

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Kucharczyk uda się do słynnego Makau

Motorsport. Kucharczyk uda się do słynnego Makau

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
13 października 2025

Tymek Kucharczyk ogłosił start w Pucharze Świata FR FIA w ramach Grand Prix Makau. Tym samym będzie dopiero drugim Polakiem po Robercie Kubicy, który zmierzy się z legendarnym torem ulicznym. Wydarzenie odbędzie się w dniach 13-16 listopada w Chinach.

Norbert Jr Plaszewski w drodze na włoski superfinał

Motorsport - Norbert Jr Plaszewski w drodze na włoski superfinał

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
10 października 2025

Choć krajowe serie kartingowe zakończyły już swoje kalendarze, oczy całego kartingowego świata zwrócone są na Lonato. To właśnie na włoskim torze South Garda Karting już za kilka dni, w terminie 14-18 października, odbędzie się światowy finał serii Rok, czyli ROK Cup Superfinal. Setki kierowców, którzy wywalczyli sobie start w tych prestiżowych zawodach, zawalczy o miano najlepszych na świecie. W gronie 84 zawodników, którzy powalczą o miano triumfatora w kategorii Junior ROK, znajduje się także Norbert Jr Plaszewski.

Rogowski gotowy na światowy finał ROK-a

Motorsport. Rogowski gotowy na światowy finał ROK-a

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
10 października 2025

Po zorganizowanej w połowie września finałowej rundzie ROK Cup Italia, Alex Rogowski po raz kolejny w najbliższym tygodniu uda się na tor South Garda Karting we włoskim Lonato. Tym razem stawka rywalizacji będzie jednak o wiele większa – mowa bowiem o trwających od 14 do 18 października zawodach ROK Cup Superfinal, czyli światowym finale z udziałem najlepszych zawodników serii ROK z całego świata. Czternastoletni reprezentant zespołu Amo-Racing Team z optymizmem podchodzi do czekających go zmagań.

Sukces Matyjewicza we Włoszech

Motorsport. Sukces Matyjewicza we Włoszech

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
6 października 2025

Miniony weekend wyścigowy stanowił ostatnią w tym sezonie okazję do walki w ramach IAME Series Italy. Zgromadzeni na torze Cremona zawodnicy stanęli przed finałową szansą na doskonały rezultat. W ich gronie, choć na co dzień nie rywalizował w tej serii, znalazł się także Marcel Matyjewicz, marzący o rewanżu za niepomyślny rezultat FIA Karting World Cup na tym samym obiekcie.

Polak chce rewanżu na Cremonie

Motorsport. Polak chce rewanżu na Cremonie

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
3 października 2025

Choć zakończone tydzień temu zawody FIA Karting World Cup nie przyniosły zadowalającego go rezultatu, Marcel Matyjewicz nie zwalnia tempa. Szesnastoletni łodzianin po raz kolejny rzuca wyzwanie Cremona Karting, biorąc udział w rozpoczynającej się właśnie szóstej rundzie IAME Series Italy.

FRECA: Sztuka wystartuje na torze Hockenheimring

Motorsport. FRECA: Sztuka wystartuje na torze Hockenheimring

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
1 października 2025

Przerwa od ścigania Kacpra Sztuki była krótsza, niż można się było tego spodziewać. Ostatnia runda Eurocup-3 została zaplanowana na połowę listopada, ale Polak za kierownicą bolidu zasiądzie jednak szybciej. W najbliższy weekend (3-5 października) wystartuje w serii FRECA na torze Hockenheimring z zespołem Race Performance Motorsport.

Matyjewicz walczy z pechem

Motorsport. Matyjewicz walczy z pechem

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
1 października 2025

Startując zarówno w ramach IAME Euro Series, jak i Kartingowych Mistrzostw Polski, Marcel Matyjewicz niejednokrotnie borykał się z dopadającym go na torze pechem. Spadająca ze świecy fajka, problemy z gaźnikiem, niefortunne kolizje – wszystko to niejednokrotnie niweczyło starania nastoletniego łodzianina, walczącego o jak najlepszy wynik. Choć przy odrobinie szczęścia Marcel dojeżdżał nawet w TOP3, w większości heatów przyszło mu zadowalać się niższymi wynikami lub kończyć zmagania przedwcześnie. Pewną nadzieję na odwrócenie tego pechowego trendu stanowiły rozgrywane w miniony weekend zawody FIA Karting World Cup, czyli Kartingowy Puchar Świata FIA we włoskiej Cremonie.

Julia Angelard o włos od finału Pucharu Świata FIA Karting

Motorsport. Julia Angelard o włos od finału Pucharu Świata FIA Karting

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
30 września 2025

Zakończony w miniony weekend Kartingowy Puchar Świata FIA przyniósł sporo emocji, także w przypadku rywalizujących w nim Polaków. Julia Angelard, która jako jedna z trojga reprezentantów naszego kraju, rywalizowała w kategorii OK-N Junior po raz pierwszy wystąpiła w nowych, zespołowych barwach szwedzkiego teamu Ward Racing. Nastoletnia Polka z powodzeniem prezentowała solidne tempo, jednak pech w heatach kwalifikacyjnych sprawił, że o włos minęła się z finałowym wyścigiem.

Julia Angelard rusza na Kartingowy Puchar Świata FIA

Motorsport: Julia Angelard rusza na Kartingowy Puchar Świata FIA

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
24 września 2025

Choć sezon ROK Cup Italia dobiegł już końca, Julia Angelard nie zwalnia tempa. W przerwie między kolejnymi rundami Champions of the Future Academy nastoletnia Polka po raz kolejny zagości na włoskiej ziemi. Okazją do ponownego startu na torze Cremona Circuit jest rozpoczynający się za kilka dni FIA Karting World Cup, przyciągający najlepszych zawodników z całego świata. W całej stawce znajduje się zaledwie czternastu Polaków, a w kategorii OK-N Junior, w ramach której Julia Angelard rywalizować będzie w gronie 86 zawodników zawodniczek, Julia jest jedną z zaledwie trojga reprezentantów naszego kraju

Matyjewicz w drodze na Kartingowy Puchar Świata FIA

Motorsport. Matyjewicz w drodze na Kartingowy Puchar Świata FIA

Adrian Drozdek

  • Inne wyścigi
23 września 2025

Choć sezonowe zmagania wielu zawodników ma już za sobą, w świecie kartingu wielu czeka na jeszcze jeden, niezwykle istotny event. Już za kilka dni, w terminie 25-28 września 2025 roku we włoskiej Cremonie odbędzie się Kartingowy Puchar Świata FIA, czyli FIA Karting World Cup. To wydarzenie, na którym swoją obecność zapowiedziało 14 reprezentantów Polski, w tym Marcel Matyjewicz, który będzie rywalizować w kategorii OK-N.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione