⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

Motorsport - Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

  • Formuła 4
  • Polacy w Formule
  • Serie juniorskie z Polakami
24 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Drozdek

Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

W miniony weekend, 20-22 czerwca, kierowca z Krakowa wziął udział w czwartej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 rozgrywanej na francuskim torze Paul Ricard. Wiktor Dobrzański miał bardzo pracowity weekend, podczas którego powalczył w środku stawki dzięki dobremu tempu.

Przebieg zmagań w Le Castellet

Wiktor Dobrzański wraz z zespołem Tecnicar by Amtog pracowali nad dalszymi postępami w osiągach. Już właściwie przeddzień weekendu wyścigowego, w czwartek podczas testów, 18-latek miał bardzo dobrą bazę do dalszego rozwoju. W piątek osiągi pozwalały myśleć o walce w środku stawki. To udało się potwierdzić w pierwszych kwalifikacjach, kiedy Polak ustanowił 22. rezultat. Następnie w wyścigu dobry start umożliwił mu awans najpierw na 20., a potem nawet i na 17. lokatę. Zapowiadała się interesująca walka w Top 15. Kilku zawodników wymieniało się pozycjami. Do samego końca wydawało się, że krakowianin na pewno dowiezie lokatę w czołowej dwudziestce. Niestety jeden z rywali niestety doprowadził do kolizji, która oznaczała koniec walki.

Mimo że doszło do wspomnianej sytuacji, nasz rodak mógł wyciągnąć sporo pozytywów tj. dobre tempo. Do niedzieli Dobrzański przystąpił z nadzieją na ponowną walkę w środku stawki. Niestety w kwalifikacjach numer 2 doszło do dużych strat w pierwszym sektorze i finalnie najlepszy ze wszystkich czasów wystarczył jedynie na 30. pole startowe do 3. wyścigu. Całość poprzedzał jeszcze nieco krótsze, bo 25-minutowe zmagania. Po starcie z 28. pozycji nie wszystko ułożyło się po myśli Polaka. Po walce z rywalem 18-latek stracił przednie skrzydło i musiał zjechać do alei serwisowej po nowe. Wówczas neutralizacja pomogła zniwelować straty, ale tempo nie było aż tak dobre jak w sobotę – niestety poza wspomnianym przednim skrzydłem doszło do innych uszkodzeń, których w trakcie wizyty w boksie nie można było naprawić. Ostatecznie Wiktor zakończył tamten wyścig na 27. miejscu.

Przed krakowianinem były jeszcze finałowe zmagania, w trakcie których pomimo startów z 30. pola udało się awansować na 24. miejsce. Po drodze Dobrzański stoczył kilka zaciętych walk, z których wychodził górą i ogółem mógł być zadowolony z tempa swojego samochodu.

Wiktor Dobrzański ocenił rundę we Francji

–  Testy w czwartek i piątek poszły bardzo dobrze. W większości z nich byliśmy w Top 20. Pierwsze kwalifikacje też poszły całkiem dobrze. Udało się wywalczyć całkiem dobry wynik, mimo że to kółko wcale nie było poskładane. P22 – było to miejsce, z którego można było się dalej przebijać. Tak się stało, walczyłem o pozycję w Top 15. Niestety na ostatnim uciążeniu miałem kontakt z innym zawodnikiem, w wyniku którego nie ze swojej winy odpadłem z wyścigu – podkreślił Wiktor Dobrzański.

– Niedziela niestety poszła gorzej, a to głównie przez problem z autem w drugich kwalifikacjach i nie poskładany w nich pierwszy sektor, który kosztował bardzo dużo pozycji. Najczęściej w pierwszy sektor przez większość weekendu do tamtego momentu był najlepszy to mój najlepszy sektor w porównaniu do innych. W sumie to łącznie nawet razem z drugim sektorem. Niestety drugi wyścig rozpoczął się od zgaszenia bolidu i uszkodzenia przedniego skrzydła podczas jednej z walk. Wtedy musiałem zjechać do boksu i było już praktycznie po wyścigu. Na to nałożyły się uszkodzenia podłogi, przez co tamten wyścig był praktycznie cały przekreślony.

– Potem trzeci wyścig poszedł całkiem dobrze. Mimo 30. pola startowego udało mi się przebić kilka pozycji. Było bardzo dużo walki. Potencjał był naprawdę spory, jeśli chodzi o tempo. Szkoda, że reszta stawki mi odjechała, ponieważ potem ciężko było gonić – dodał.

– Ogólnie weekend oceniam bardziej pozytywnie. Zaczął się bardzo dobrze. Widać, że jest coraz lepiej oraz, że mogę już kwalifikować się blisko środka stawki i tam walczyć. Więc jest dużo, dużo pozytywów. Niedziela była gorsza, ale ogólnie weekend ma dużo, dużo plusów – także następnym razem w Jerez powinno być dużo lepiej, zwłaszcza że bardzo lubię ten tor – zakończył.

Kiedy polski kierowca powróci do rywalizacji?

Obecnie Hiszpańska Formuła 4 udaje się na dość długą przerwę. Dopiero 19-21 września na torze Jerez cała stawki ponownie powalczy w kolejnych kwalifikacjach i wyścigach. Wiktor Dobrzański będzie miał okazję do analiz, dalszej pracy, które zaprocentują w jego kolejnych startach.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F4
  • Hiszpańska F4
  • Wiktor Dobrzański

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Bień potwierdził przyszłoroczne plany. Polski kierowca w F4 CEZ

Motorsport - Bień potwierdził przyszłoroczne plany. Polski kierowca w F4 CEZ

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
7 października 2025

Po sesjach testowych na torach Cremona i Tazio Nuvolari, przyszła pora na oficjalny sprawdzian w gronie nie tylko aspirujących do miana kierowców F4, ale i zawodników regularnie biorących udział w rywalizacji na tym szczeblu motorsportowej drabinki. Pochodzący spod Warszawy Cezary Bień w terminie 30-09.-01.10. w gronie 47 zawodników miał okazję sprawdzić się w bojowych warunkach na jednym z najszybszych torów, jakim bez wątpienia jest Autodromo Nazionale di Monza.

Postępy Piotra Orzechowskiego na Brands Hatch

Motorsport. Postępy Piotra Orzechowskiego na Brands Hatch

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
7 października 2025

W miniony weekend, 3-5 października, odbyła się finałowa rywalizacja kierowców Brytyjskiej Formuły 4 na torze Brands Hatch. Na tę rundę przypadł też trzeci tegoroczny weekend wyścigowy polskiego kierowcy. Piotr Orzechowski wykorzystał kolejne starty do zebrania jak największej ilości danych i poczynienia progresu względem wcześniejszych startów na torach Silverstone i Donington Park.

Wiktor Dobrzański z progresem w tempie wyścigowym w Jerez

Motorsport: Wiktor Dobrzański z progresem w tempie wyścigowym w Jerez

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
29 września 2025

19-21 września kierowca wyścigowy z Krakowa rywalizował na hiszpańskim torze Jerez. Wiktor Dobrzański wspólnie z zespołem Tecnicar pracowali nad osiągami bolidu i zbierali kolejne cenne doświadczenia. Pomimo problemów w kwalifikacjach, w każdym z trzech wyścigów polski zawodnik skracał dystans do rywali i awansował o kilka pozycji oraz był zadowolony ze swojego racecraftu.

Trudny weekend Olkuckiej na torze Barcelona-Catalunya

Motorsport. Trudny weekend Olkuckiej na torze Barcelona-Catalunya

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
23 września 2025

Miniony weekend zawodniczkom i zawodnikom Italian F4 Championship upłynął pod znakiem rywalizacji. Dla odmiany jednak areną zmagań nie był włoski tor wyścigowy, ale znajdujący się w Montmeló Circuit de Barcelona-Catalunya, na którym regularnie gości zarówno Formuła 1, jak i MotoGP. W gronie kierowców, którzy przybyli do Hiszpanii, by walczyć o jak najlepsze rezultaty, znalazła się także Kornelia Olkucka, reprezentująca szwajcarski zespół Maffi Racing.

Siedem pole position z rzędu Jana Przyrowskiego w Hiszpańskiej F4

Motorsport. Siedem pole position z rzędu Jana Przyrowskiego w Hiszpańskiej F4

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
23 września 2025

W miniony weekend, 19-21 września, kierowca z Rossoszycy prezentował bardzo dobre osiągi w trakcie piątej rundy Hiszpańskiej Formuły 4. Jan Przyrowski dwukrotnie wygrał kwalifikacje i był autorem najszybszego czasu okrążenia trzeciego wyścigu. Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN i Prosperity Investment Management miał sporo pecha na starcie trzech rywalizacji, przez co jednego z wyścigów nie ukończył, a w dwóch kolejnych był szósty, pomimo że w jednym z nich był drugi na mecie.

Włoska F4: Olkucka w drodze do Barcelony

Motorsport - Włoska F4: Olkucka w drodze do Barcelony

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
16 września 2025

Już w najbliższy weekend szóste z siedmiu wydarzeń Włoskiej Formuły 4 w tegorocznym kalendarzu odbędzie się w Hiszpanii, a dokładniej – na torze Circuit de Barcelona-Catalunya, doskonale znanym nie tylko kibicom F1 i MotoGP, ale także zawodnikom. To właśnie na tym torze rozegrana została w tym roku czwarta, finałowa runda Formula Winter Series, w której udział brała także Kornelia Olkucka.

Pierwsza Polka zaproszona na testy F1 Academy

Motorsport - Pierwsza Polka zaproszona na testy F1 Academy

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
11 września 2025

Po zakończeniu sezonu 2025 w F4 CEZ, przed Michaliną Sabaj kolejne wyzwania i doświadczenia. Podopieczna Akademii Motorsportu Orlen jako pierwsza Polka w historii już 18 września weźmie udział w testach Rookie w F1 Academy, które odbędą się na torze Navarra w Hiszpanii.

F4 CEZ: Michalina Sabaj wyróżniona w Brnie

Motorsport. F4 CEZ: Michalina Sabaj wyróżniona w Brnie

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
8 września 2025

W miniony weekend, 5-7 września, odbyła się szósta i zarazem ostatnia runda sezonu 2025 w F4 CEZ Championship. Zmagania odbyły się na torze Brno. Michalina Sabaj ponownie liczyła się w walce o punkty i była wyróżniana w klasyfikacji kobiet. Niestety ostatni wyścig nie potoczył się po myśli podopiecznej Akademii Motorsportu Orlen, ponieważ pechowy incydent przedwcześnie zakończył jej udział w rywalizacji.

Eurocup-3: Postępy Wiktora Dobrzańskiego na Spa

Motorsport. Eurocup-3: Postępy Wiktora Dobrzańskiego na Spa

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
6 września 2025

4-5 września kierowca wyścigowy z Krakowa zmierzył się z kultowym torem Spa-Francorschamps. Po weekendzie na Monzy, Wiktor Dobrzański miał okazję ścigać się na kolejnym klasycznym torze Formuły 1. Jednocześnie była to trzecia runda polskiego zawodnika w serii Eurocup-3, z której finalnie wyciągnął wiele cennych doświadczeń i pozytywów, pomimo walki z problemami technicznymi w swoim samochodzie.

Michalina Sabaj w Akademii Motorsportu Orlen

Motorsport. Michalina Sabaj w Akademii Motorsportu Orlen

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
5 września 2025

Michalina Sabaj otrzymała powołanie do Akademii Motorsportu Orlen współtworzonej wraz z Polskim Związkiem Motorowym (PZM). Tym samym zawodniczka F4 z Krakowa dołącza do dotychczas 8-osobowej grupy, w której będzie drugą kobietą w składzie.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren309
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull205
4.George RussellMercedes184
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams64
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Isack HadjarHaas37
11.Lance StrollAston Martin32
12.Fernando AlonsoAston Martin30
13.Esteban OconHaas28
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Oliver BearmanHaas16
17.Carlos SainzWilliams16
18.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
19.Yuki TsunodaRed Bull12
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione