⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Formuła 1
    • Kalendarz Formuły 1
    • Składy zespołów Formuły 1 2025
  • MotoGP
    • Kalendarz MotoGP 2025
    • Tory MotoGP
  • Serie juniorskie
    • Formuła 2
    • Formuła 3
    • Formuła 4
    • Formuły regionalne
  • Serie juniorskie z Polakami
    • Wyniki
  • Kącik ciekawostek
    • Historia Formuły
    • Kariery
    • Polacy w Formule
    • Tory
  • Inne wyścigi
  • Wywiady
Zakończona
- Logo Kwalifikacje do GP Japonii F1 2025
05.04.2025 08:00
Zakończona
 Logo F1 GP Chin 2025
23.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do GP Chin F1 2025
22.03.2025 07:55
Zakończona
 Logo Sprint przed GP Chin 2025
22.03.2025 03:55
Zakończona
 Logo Kwalifikacje do sprintu GP Chin F1 2025
21.03.2025 08:30
Strona główna » Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

Motorsport - Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

  • Formuła 4
  • Polacy w Formule
  • Serie juniorskie z Polakami
24 czerwca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 7 minut

Adrian Drozdek

Poprawa tempa Dobrzańskiego we Francji

W miniony weekend, 20-22 czerwca, kierowca z Krakowa wziął udział w czwartej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 rozgrywanej na francuskim torze Paul Ricard. Wiktor Dobrzański miał bardzo pracowity weekend, podczas którego powalczył w środku stawki dzięki dobremu tempu.

Przebieg zmagań w Le Castellet

Wiktor Dobrzański wraz z zespołem Tecnicar by Amtog pracowali nad dalszymi postępami w osiągach. Już właściwie przeddzień weekendu wyścigowego, w czwartek podczas testów, 18-latek miał bardzo dobrą bazę do dalszego rozwoju. W piątek osiągi pozwalały myśleć o walce w środku stawki. To udało się potwierdzić w pierwszych kwalifikacjach, kiedy Polak ustanowił 22. rezultat. Następnie w wyścigu dobry start umożliwił mu awans najpierw na 20., a potem nawet i na 17. lokatę. Zapowiadała się interesująca walka w Top 15. Kilku zawodników wymieniało się pozycjami. Do samego końca wydawało się, że krakowianin na pewno dowiezie lokatę w czołowej dwudziestce. Niestety jeden z rywali niestety doprowadził do kolizji, która oznaczała koniec walki.

Mimo że doszło do wspomnianej sytuacji, nasz rodak mógł wyciągnąć sporo pozytywów tj. dobre tempo. Do niedzieli Dobrzański przystąpił z nadzieją na ponowną walkę w środku stawki. Niestety w kwalifikacjach numer 2 doszło do dużych strat w pierwszym sektorze i finalnie najlepszy ze wszystkich czasów wystarczył jedynie na 30. pole startowe do 3. wyścigu. Całość poprzedzał jeszcze nieco krótsze, bo 25-minutowe zmagania. Po starcie z 28. pozycji nie wszystko ułożyło się po myśli Polaka. Po walce z rywalem 18-latek stracił przednie skrzydło i musiał zjechać do alei serwisowej po nowe. Wówczas neutralizacja pomogła zniwelować straty, ale tempo nie było aż tak dobre jak w sobotę – niestety poza wspomnianym przednim skrzydłem doszło do innych uszkodzeń, których w trakcie wizyty w boksie nie można było naprawić. Ostatecznie Wiktor zakończył tamten wyścig na 27. miejscu.

Przed krakowianinem były jeszcze finałowe zmagania, w trakcie których pomimo startów z 30. pola udało się awansować na 24. miejsce. Po drodze Dobrzański stoczył kilka zaciętych walk, z których wychodził górą i ogółem mógł być zadowolony z tempa swojego samochodu.

Wiktor Dobrzański ocenił rundę we Francji

–  Testy w czwartek i piątek poszły bardzo dobrze. W większości z nich byliśmy w Top 20. Pierwsze kwalifikacje też poszły całkiem dobrze. Udało się wywalczyć całkiem dobry wynik, mimo że to kółko wcale nie było poskładane. P22 – było to miejsce, z którego można było się dalej przebijać. Tak się stało, walczyłem o pozycję w Top 15. Niestety na ostatnim uciążeniu miałem kontakt z innym zawodnikiem, w wyniku którego nie ze swojej winy odpadłem z wyścigu – podkreślił Wiktor Dobrzański.

– Niedziela niestety poszła gorzej, a to głównie przez problem z autem w drugich kwalifikacjach i nie poskładany w nich pierwszy sektor, który kosztował bardzo dużo pozycji. Najczęściej w pierwszy sektor przez większość weekendu do tamtego momentu był najlepszy to mój najlepszy sektor w porównaniu do innych. W sumie to łącznie nawet razem z drugim sektorem. Niestety drugi wyścig rozpoczął się od zgaszenia bolidu i uszkodzenia przedniego skrzydła podczas jednej z walk. Wtedy musiałem zjechać do boksu i było już praktycznie po wyścigu. Na to nałożyły się uszkodzenia podłogi, przez co tamten wyścig był praktycznie cały przekreślony.

– Potem trzeci wyścig poszedł całkiem dobrze. Mimo 30. pola startowego udało mi się przebić kilka pozycji. Było bardzo dużo walki. Potencjał był naprawdę spory, jeśli chodzi o tempo. Szkoda, że reszta stawki mi odjechała, ponieważ potem ciężko było gonić – dodał.

– Ogólnie weekend oceniam bardziej pozytywnie. Zaczął się bardzo dobrze. Widać, że jest coraz lepiej oraz, że mogę już kwalifikować się blisko środka stawki i tam walczyć. Więc jest dużo, dużo pozytywów. Niedziela była gorsza, ale ogólnie weekend ma dużo, dużo plusów – także następnym razem w Jerez powinno być dużo lepiej, zwłaszcza że bardzo lubię ten tor – zakończył.

Kiedy polski kierowca powróci do rywalizacji?

Obecnie Hiszpańska Formuła 4 udaje się na dość długą przerwę. Dopiero 19-21 września na torze Jerez cała stawki ponownie powalczy w kolejnych kwalifikacjach i wyścigach. Wiktor Dobrzański będzie miał okazję do analiz, dalszej pracy, które zaprocentują w jego kolejnych startach.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • F4
  • Hiszpańska F4
  • Wiktor Dobrzański

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Najtrudniejszy weekend Polki w jej karierze w F4

Motorsport. Najtrudniejszy weekend Polki w jej karierze w F4

Adrian Drozdek

  • Polacy w Formule
4 sierpnia 2025

Rozgrywana w miniony weekend runda Włoskiej Formuły 4 na torze Imola nie należała do najłatwiejszych. Rywalizacja często była przerywana neutralizacją, a nawet czerwoną flagą. Polska zawodniczka, Kornelia Olkucka, niestety nie ukończyła żadnego z 3 wyścigów.

Niezwykła historia. Piotr Orcholski porzuca rajdy na rzecz wyścigów | WYWIAD

Motorsport. Niezwykła historia. Piotr Orcholski porzuca rajdy na rzecz wyścigów | WYWIAD

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
4 sierpnia 2025

Kierowca wyścigowy z Warszawy podjął się niecodziennego wyzwania. Piotr Orcholski postanowił zmienić ścieżkę kariery i przesiąść się z rajdówki do samochodu F4. Testy z ekipą Harp Racing zapowiadają obiecujący debiut naszego rodaka w zupełnie nowym dla niego środowisku.

Polka wraca do akcji w F4. Przed nią wyścigi na legendarnym torze

Motorsport. Polka wraca do akcji w F4. Przed nią wyścigi na legendarnym torze

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
28 lipca 2025

Po rundach na takich torach, jak Monza czy Mugello, Włoska Formuła 4 po raz kolejny udaje się na obiekt, który niejednokrotnie gościł Formułę 1. Tym razem areną zmagań zawodników i zawodniczek – w których gronie znajduje się także 21-letnia Kornelia Olkucka – będzie Autodromo Endo e Dino Ferrari w miejscowości Imola.

Sabaj na najwyższym stopniu podium F4 CEZ Lady w Czechach

Motorsport. Sabaj na najwyższym stopniu podium F4 CEZ Lady w Czechach

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
28 lipca 2025

25-27 lipca odbyła się czwarta runda sezonu 2025 w F4 CEZ Championship. Polska zawodniczka, Michalina Sabaj, mierzyła się z torem Autodrom Most w Czechach. Krakowianka stanęła na najwyższym stopniu podium, po tym jak okazała się najlepszą w klasyfikacji Lady w pierwszym wyścigu. Tempo przez cały weekend było obiecujące, ale kilka czynników wpłynęło na wyniki i wywołało niedosyt.

Orzechowski testował F4 w Walii. Było szybko

Motorsport: Orzechowski testował F4 w Walii. Było szybko

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
21 lipca 2025

17-18 lipca kierowca z Kostrzyna nad Odrą odbył dwudniowe testy F4 na torze Pembrey w Walii. Piotr Orzechowski wspólnie z zespołem Chris Dittmann Racing zbierali cenne dane i pracowali nad wydajnością w suchych i mokrych warunkach. 17-letni Polak notował czasy na poziomie czołówki.

Mugello pod znakiem walki polskiej zawodniczki z przeciwnościami

Motorsport. Mugello pod znakiem walki polskiej zawodniczki z przeciwnościami

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
15 lipca 2025

Kornelia Olkucka opuszcza włoskie Mugello z dużym niedosytem. 21-letnia zawodniczka Maffi Racing od początku weekendu wyścigowego toczyła na torze walkę, ale nie wszystko szło po jej myśli. Mimo to Polka dostrzega pozytywy minionego weekendu.

Włoska F4: Ruta punktuje i staje na podium w Mugello

Motorsport - Włoska F4: Ruta punktuje i staje na podium w Mugello

Adrian Januszkiewicz

  • Formuła 4
13 lipca 2025

Za nami 4. runda włoskiej Formuły 4. Nie była ona łatwa dla Aleksandra Ruty i Kornelii Olkuckiej, ale są powody do zadowolenia. Kierowca Van Amersfoort Racing zdobył w ten weekend punkty i stanął na podium w klasyfikacji debiutantów.

Polska zawodniczka F4 zmierza do Toskanii

Motorsport. Polska zawodniczka F4 zmierza do Toskanii

Adrian Drozdek

  • Formuła 4
9 lipca 2025

Kornelia Olkucka ma przed sobą rywalizację na włoskim torze Mugello. Wspomniany obiekt w 2020 roku gościł GP Toskanii w F1. Polska zawodniczka Maffi Racing ma nadzieję, że będzie jej dane wykonać kolejny krok naprzód.

Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

Motorsport: Dobrzański po Monzy: Dużo lepsze tempo niż na Red Bull Ringu

Adrian Drozdek

  • Formuły regionalne
7 lipca 2025

W miniony weekend Wiktor Dobrzański po raz drugi wziął udział w weekendzie wyścigowym serii Eurocup-3. Po pierwszych doświadczeniach w szybszym bolidzie z toru Red Bull Ring, tym razem przyszło mu zmierzyć się z legendarnym torem Monza. Niestety krakowianin najpierw przez błąd rywala, a potem przez usterkę nie ukończył dwóch wyścigów. Niedosyt jest jeszcze większy, ponieważ był duży potencjał w tempie.

EC3: Polacy bez błysku w niedzielę na Monzy

Motorsport. EC3: Polacy bez błysku w niedzielę na Monzy

Adrian Januszkiewicz

  • Formuły regionalne
6 lipca 2025

Niedzielny wyścig Eurocup-3 wypadł poniżej oczekiwań polskich kibiców. Chociaż na starcie Kacper Sztuka i Maciej Gładysz byli w TOP 10, to punkty zdobył tylko jeden z nich.

Patronat medialny

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

Formuła 1

MKierowcaZespółPkt.
1.Oscar PiastriMcLaren284
2.Lando NorrisMcLaren275
3.Max VerstappenRed Bull187
4.George RussellMercedes172
5.Charles LeclercFerrari151
6.Lewis HamiltonFerrari109
7.Andrea Kimi AntonelliMercedes64
8.Alexander AlbonWilliams54
9.Nico HulkenbergStake F1 Team37
10.Esteban OconHaas27
11.Fernando AlonsoAston Martin26
12.Lance StrollAston Martin26
13.Isack HadjarVisa Cash App RB22
14.Pierre GaslyAlpine20
15.Liam LawsonVisa Cash App RB20
16.Carlos SainzWilliams16
17.Gabriel BortoletoStake F1 Team14
18.Yuki TsunodaRed Bull10
19.Oliver BearmanHaas8
20.Franco ColapintoAlpine0
21.Jack DoohanAlpine0

Formuła 2

MKierowcaZespółPkt.
1.Richard VerschoorMP Motorsport114
2.Alex DunneRodin Motorsport90
3.Jak CrawfordDAMS Lucas Oil88
4.Leonardo FornaroliInvicta Racing86
5.Luke BrowningHitech TGR83
6.Arvid LindbladInvicta Racing79
7.Pepe MartiCampos Racing67
8.Sebastián MontoyaPrema Racing53
9.Victor MartinsART Grand Prix49
10.Dino BeganovicHitech TGR31
11.Roman StanekInvicta Racing23
12.Kush MainiDAMS Lucas Oil21
13.Gabriele MiniPrema Racing21
14.Joshua DürksenAIX Racing19
15.Oliver GoetheMP Motorsport12
16.Rafael VillagómezVan Amersfoort Racing10
17.Ritomo MiyataART Grand Prix6
18.Amaury CordeelTrident2
19.Sami MeguetounifTrident2
20.Cian ShieldsAIX Racing0
21.Max EstersonTrident0
22.John BennettVan Amersfoort Racing0

MotoGP

MKierowcaZespółPkt.
1.Marc MarquezDucati Lenovo Team307
2.Alex MarquezBK8 Gresini Racing MotoGP239
3.Francesco „Pecco” BagnaiaDucati Lenovo Team181
4.Franco MorbidelliPertamina Enduro VR46 Racing Team139
5.Fabio Di GiannantonioPertamina Enduro VR46 Racing Team136
6.Marco BezzecchiAprilia Racing121
7.Johann ZarcoCastrol Honda LCR101
8.Pedro AcostaRed Bull KTM Factory Racing98
9.Fermin AldeguerBK8 Gresini Racing MotoGP81
10.Maverick VinalesRed Bull KTM Tech369
11.Fabio QuartararoMonster Energy Yamaha MotoGP Team67
12.AI AguraTrackhouse MotoGP Team49
13.Brad BinderRed Bull KTM Factory Racing47
14.Raúl FernándezTrackhouse MotoGP Team44
15.Enea BastianiniRed Bull KTM Tech342
16.Luca MariniHonda HRC Castrol38
17.Alex RinsMonster Energy Yamaha MotoGP Team35
18.Jack MillerPrima Pramac Yamaha MotoGP33
19.Joan MirHonda HRC Castrol32
20.Takaaki NakagamiHonda HRC Test Team10
21.Lorenzo SavadoriAprilia Racing8
22.Augusto FernandezPrima Pramac Yamaha MotoGP6
23.Miguel OliveiraPrima Pramac Yamaha MotoGP6
24.Somkiat ChantraIDEMITSU Honda LCR1
25.Aleix EspargaroHonda HRC Test Team0
26.Jorge MartinAprilia Racing0

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione